JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.

Kun jakelijalle on toista miljoonaa asiakasta, ei perinteinen teknisen tuen malli kentällä liikkuvine sovellusinsinööreineen enää toimi. RS Components näyttää mallia tulevaan: jatkossa sovellusinsinööri on digitaalinen.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Simon Duggleby vastaa puolijohteiden markkinoinnista RS:llä. Hänen mukaansa perinteinen sovellusinsinööri ei toki katoa, mutta yhä isompi osa bisneksestä siirtyy verkkoon. - Tavoitteemme on olla kaikkien suunnittelijoiden globaali jakelija.

Suunnittelijoiden määrä on kasvanut viime vuosina hurjasti esimerkiksi ns. Maker-yhteisöjen kasvun myötä. Tämä porukka ei hanki tietoa eikä osta komponentteja perinteisiä kanavia pitkin, vaan se on tottunut operoimaan verkossa. - He hakevat tietoa Googlen kautta ja haluavat ostaa kaiken verkosta, Duggleby kuvaa.

Tähän muuttuvaan maailmaan RS on – monien muiden ohella – sopeutumassa. - Perinteisellä mallilla voi hoitaa sata asiakasta, mutta miljoona? Sovellusinsinöörin pitää olla verkossa, aina käytettävissä, valmiina tarjoamaan viimeisin tieto uusimmista tekniikoista.

RS haluaa olla toimittajariippumaton, joten saitille tuleville tarjotaan paras mahdollinen apu ja komponentti tai kortti toimittajan nimestä riippumatta. Sitten kun haluaa viedä ideansa protoksi, kaiken saa RS-yhteisöstä. Työkalut löytyvät DesignSpark-yhteisöstä, jossa on jo 466 tuhatta jäsentä. - Esimerkiksi PCB-työkaluillamme on 214 tuhatta käyttäjää, Duggleby kehuu.

RS haluaa myös koko ajan parantaa verkkopalveluaan. Saittia on optimoitu hakujen ja suodattimien osalta niin, että relevantein tieto ja komponentit löytyvät yhä nopeammin ja helpommin. Lokakuussa RS julkaisee saitistaan uuden, mobiilinäytille optimoidun version. Siellä käytössä on sama kokemus 120 tuhannen tuotekuvan ja 2000 esittelyvideon voimalla.

 
 

Pelottaako kuvien varmuuskopiointi verkkoon? Harkitse omaa pilveä

Viime vuonna otettiin huikeat 1,2 biljoonaa eli 1200 miljardia digitaalista valokuvaa1, joista noin 85 prosenttia älypuhelimilla. Kuvat säilyttävät muistojamme, jotta voimme palata myöhemmin niihin hetkiin, jotka muovaavat elämäämme ja kertovat tarinoitamme perheellemme ja ystävillemme. Puhelimen kadottaminen saattaa kuitenkin tarkoittaa myös näiden arvokkaiden muistojen hukkaamista. Niinpä on ehdottoman tärkeää varmistaa, että niistä on varmuuskopio.

Lue lisää...

Jokaiselle sopiva kuulolaite suoraan kaupasta

Lukulaseja on ollut vapaasti saatavissa käsikaupassa ikänäön vaivaamille kuluttajille, jotka ovat halunneet nopean ratkaisun näköpulmiinsa ilman optikolla käyntiä. Moni lievää tai keskivaikeaa kuulovauriota kokeva kuluttaja olisi mielissään, jos omaan vaivaan löytyisi yhtä nopeasti ratkaisu. Ainakin Yhdysvalloissa ollaankin määrittelemässä lainsäädännöllä uutta laiteluokkaa, joka mahdollistaisi kuulolaitteiden reseptivapaan käsikaupan (OTC, Over-The-Counter). Iso haaste on, miten tällainen kuulolaite saadaan jokaiselle käyttäjälle sopivaksi?

Lue lisää...
 
ETN_fi First truly black solar modules roll off industrial production line @AaltoUniversity https://t.co/ym11lOA2lL
ETN_fi Telian toimitusjohtaja: 5G-datassa kokeillaan uusia hintamalleja https://t.co/we8ryxGl4D @teliafinland
ETN_fi Nova 3 myyntiin Suomessa: Huawei tuo nyt tekoälyn massoille @HuaweiMobileFI https://t.co/uwv9v16tIF
ETN_fi Suomalainen kiihtyvyysanturi elää ja voi hyvin. Murata Electronics laajentaa Vantaalla: jopa 200 uutta työpaikkaa.… https://t.co/K9xs1ZcMQG
 
 

ny template