JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.

Teholähdetoimittaja Powerbox tuo markkinoille uuden, Automotive-tuotelinjaansa täydentävän älykkään DC/DC-laturin. ENA200-Charger-laturissa hyödynnetään uusimpia älykkään latauksen teknologioita, joten se vastaa autonvalmistajien ja muun teollisuuden nouseviin vaatimuksiin älykkäistä ja joustavista latausratkaisuista.

ENA200-Charger on osa asiakkaiden kanssa yhteistyössä kehitettyä yhden koon konseptia eli laturi mahtuu saman kokoiseen IP21-koteloon kuin DC/DC-muuntimet ENA100 ja ENA200. ENA200-Chargerissa käytetyn mikro-ohjaimen edistyksellinen laiteohjelmisto takaa optimaalisen latausprosessin ja akun pidemmän kestoiän.

Yksikössä on valmiina latausalgoritmit vakiomallisille lyijyhappo-, AGM (Absorbed Glass Matte)-, geeli- ja kalsiumakuille, mutta siihen voidaan ladata myös juuri asiakkaan akkusovellusta vastaava latausprofiili. ENA200-Chargerissa on latauksen aikainen lämpötilan valvonta ja älykäs kipinäsuojaus.

ENA200-Chargeria saa kahdella tulojännitteellä 12 ja 24 voltin järjestelmiin. Laturissa on kehittynyt latausjännitteen säätö 12 voltin akuille, suurin latausvirta on 15 ampeeria ja huipputeho 216 wattia. Laitteen galvaanisen erotuksen eristysjännitys on 500 VDC (tulo/lähtö/kotelo).

Autoteollisuuden uuden sukupolven laitteet ja vaativat teollisuuden sovellukset esimerkiksi kaivos- ja metsäteollisuuden koneissa, kuorma- ja säiliöautoissa, paikannusjärjestelmissä, trukeissa ja sähköautoissa sekä puhdistuskoneissa edellyttävät yksinkertaisempia, tehokkaampia ja älykkäämpiä ratkaisuja latauksen säätöön lukemattomissa sovelluksissa. Erillisten, akkukäyttöisten laitejärjestelmien suunnittelussa haasteita aiheuttavat usein sekä akkuteknologian että käytettävän laturin valinta. Tänä päivänä laturit asennetaan usein yhä ahtaampiin kohteisiin, jolloin laturin koolla on väliä.

Powerbox ENA200-Charger on suunniteltu helpottamaan järjestelmäintegrointia. Matalaan, 116 x 88 x 18 millin polykarbonaattikoteloon rakennettu yksikkö on markkinoiden ohuimpia DC/DC-latureita. Integroidussa peruslevyssä on neljä kiinnitysreikää, joista se voidaan kiinnittää ajoneuvon alustaan tai asennuslevylle.

 
 

Näin lataat sähköauton turvallisesti kotipistorasiasta

Sähköautoiluun liittyy paljon ennakkoluuloja ja virheellisiä käsityksiä. Yksi näistä liittyy sähköauton lataamiseen: voiko sähköauton ladata tavallisesta kotitalouspistorasiasta, vai pitääkö sähköauton ostajan ehdottomasti ostaa ja asennuttaa erillinen latauslaite? Molempia mielipiteitä esiintyy, ja totuus on tältä väliltä: tavallisesta pistorasiasta voi hyvin ladata, kunhan muistaa muutaman turvallisuusseikan.

Lue lisää...

Räätälöity piiri on usein käytännöllisin

Räätälöidyn tai kustomoidun piirin suunnitteluun liittyy useita sitkeitä myyttejä ja pelkoja, jotka lähes kaikki ovat perusteettomia. Lisäksi tämän suunnittelumenetelmän monia etuja ei ymmärretä kovin hyvin. Tässä artikkelissa perustellaan, miksi sinun pitäisi pohtia räätälöidyn piirin rakentamista myös pienen volyymin projekteissa.

Lue lisää...
 
ETN_fi You dont need code to create an Android app. It can be done on Simulink and MATLAB models. See Antti Löytynoja at E… https://t.co/VJzXEfJoOM
ETN_fi See the @MinimaProcessor presentation at ECF18: https://t.co/m1znHqgj2E
ETN_fi Cut the power in IoT processors. @MinimaProcessor at Embedded Conference Finland 2018.
ETN_fi LTE-broadcast sopii autojen V2X-yhteyksiin. https://t.co/F8IgZpVhis
ETN_fi How Secure is my IoT? Etteplan CTO Jaakko Ala-Paavola at Embedded Conference Finland 2018. https://t.co/xHInjZJqPshttps://t.co/h671lU8gv1
 
 

ny template