JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.

Ensi viikolla järjestetään Tampereen Alihankintamessut jo 27. kertaa. Tapahtuma on hakenut uutta, terävämpää ilmettä jo pitkään. Hyvä esimerkki tästä on nyt toista kertaa järjestettävä AlihankintaHEAT, joka tuo messujen kylkeen parinkymmenen startupin osastot ja oman ohjelmakokonaisuutensa.

- Viime vuonna AlihankintaHEAT sai hyvän startin ja nyt tiedostamme yhä kirkkaammin, että startupien ja teollisuusyritysten kohtaamisille on tarvetta. Startupeilla riittää intoa ja halua osoittaa, että heidän osaamistaan hyödyntämällä moni yritys voisi tehdä ketterämmin ja nopeammin onnistuneita digiloikkia ja muita harppauksia, kehuu Tampereen Messujen tapahtuma- ja viestintäpäällikkö Tanja Järvensivu.

AlihankintaHEATissa on 16 startupia ja 14 kumppania. Pääkumppani on Tekes ja haastekumppaneina Toyota Material Handling Finland Oy ja Gronlund Palvelut Oy, joiden haasteita osa startupeista pohti HeatCamp-innovaatioleirillä. Muut kumppanit ovat DIMECC, FiBAN, Nordea, Pirkanmaan Yrittäjät, PwC, Salomäki Oy, Smart Tampere -ekosysteemiohjelma / Tampereen kaupunki, Tampereen kauppakamari, Tampereen Messut Oy, Tampere Startup Hub ja Twinkle.

AlihankintaHEATissa startupien joukossa nähdään Citynomadi Oy, Dtream Oy, Eatech Oy, eeedo Oy, Innorent Production Oy, Lennahc / Aalto-yliopisto, Mattester Oy, Meluta Oy, Nopia Oy, Pinovuo Oy, Radientum Oy, Steamlane Oy, Trackinno Oy, Treon Oy, TreSolver Oy ja UnSeen Technologies Oy. Osa startupeista kokoontui jo elokuussa HeatCamp-innovaatioleirille pohtimaan ratkaisuja yritysten haasteisiin.

Alihankinnan haaste on joka toinen vuosi asettua lähekkäin Suomen Messujen Teknologia-tapahtuman kanssa. Teknologia17 järjestetään lokakuun alussa eli Suomessa järjestetään iso tekniikkatapahtuma viikon välein.

Kisaaminen Teknologia-messujen kanssa näkyy myös Alihankinnan ohjelmassa, johon on tuotu monia sanoja teemoja: robotiikka, automaatio, teollisuus 4.0.

 
 

Näin lataat sähköauton turvallisesti kotipistorasiasta

Sähköautoiluun liittyy paljon ennakkoluuloja ja virheellisiä käsityksiä. Yksi näistä liittyy sähköauton lataamiseen: voiko sähköauton ladata tavallisesta kotitalouspistorasiasta, vai pitääkö sähköauton ostajan ehdottomasti ostaa ja asennuttaa erillinen latauslaite? Molempia mielipiteitä esiintyy, ja totuus on tältä väliltä: tavallisesta pistorasiasta voi hyvin ladata, kunhan muistaa muutaman turvallisuusseikan.

Lue lisää...

Räätälöity piiri on usein käytännöllisin

Räätälöidyn tai kustomoidun piirin suunnitteluun liittyy useita sitkeitä myyttejä ja pelkoja, jotka lähes kaikki ovat perusteettomia. Lisäksi tämän suunnittelumenetelmän monia etuja ei ymmärretä kovin hyvin. Tässä artikkelissa perustellaan, miksi sinun pitäisi pohtia räätälöidyn piirin rakentamista myös pienen volyymin projekteissa.

Lue lisää...
 
ETN_fi What is Mindsphere IoT by Siemens?. Ilmari Veijola explains at ECF2018. https://t.co/PczsxwpCO4 @SiemensSuomi @ETN_fi
6hreplyretweetfavorite
ETN_fi You dont need code to create an Android app. It can be done on Simulink and MATLAB models. See Antti Löytynoja at E… https://t.co/VJzXEfJoOM
ETN_fi See the @MinimaProcessor presentation at ECF18: https://t.co/m1znHqgj2E
ETN_fi Cut the power in IoT processors. @MinimaProcessor at Embedded Conference Finland 2018.
ETN_fi LTE-broadcast sopii autojen V2X-yhteyksiin. https://t.co/F8IgZpVhis
 
 

ny template