JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.

Kaikista ohjausjärjestelmistä halutaan saada dataa ulos, mutta usein järjestelmät on toteutettu eri väylillä ja protokollilla. Avuksi tulee tällöin ruotsalaisen HMS Industrial Networks. Sen Anybus-yhdyskäytävillä laitteet saadaan ymmärtämään toisiaan.

HMS on Ruotsin oma pieni menestystarina. Yhtiö on kasvanut jo pitkään kannattavasti. Anybusin rinnalle on tuotu yritysostojen kautta sekä sulautettujen laitteiden IXXAT-liitäntätekniikka että etämonitoroinnin mahdollistava eWon. Valtaosa liikevaihdosta tulee kuitenkin ANybus-tuotteista.

HMS:n tuotteita myyvät Suomessa sekä yhtiön oma myyntipäällikkö Marko Repo että automaatiomittalaitteita myyvän Hanteknon Hannu Aarrelampi. Miesten mukaan kysyntää laitteille on Suomessakin yhä enemmän.

Vanhoista kenttäväylistä ei olla pääsemässä eroon, trendi menee enemmänkin toiseen suuntaan. Usein väliin tarvitaan joku ratkaisu, jota automaatioyritysten ei ole välttämättä järkevää tehdä itse.

Ratkaisuna toimii yksinkertainen ja varmatoiminen yhdyskäytävä. Anybus osaa kytkeytyä eli 20 teollisuuden automaatioverkkoprotokollaan. Lisäksi laitteissa on usein bluetooh- tai wifi-yhteys, mikäli datan haluaa siirtää langattomasti.

HMS:llä on tehdas Halmstadissa, josta yritys on kotoisin. Toimintaa on 13 eri maassa ja työntekijöitä. Myynti on kasvanut niin, että liikevaihto lähentelee tänä vuonna miljardin kruunun rajaa.

Ilmoittaudu mukaan ECF2018-tapahtumaan

ETN järjestää toisen kerran Embedded Conference Finland -tapahtuman. Tällä kertaa aiheina ovat IoT ja tekoäly. Tapahtuma järjestetään Pasilassa 12.huhtikuuta. Luvassa on keynote-puheita, paneelikeskustelu AI:n merkityksestä sekä mielenkiintoisia teknisiä esityksiä.

Kävijöille tapahtuma on ilmainen. Rekisteröidy heti mukaan, sillä paikkoja on rajoitetusti. Mukaan pääset ilmoittautumalla
täällä
.

Lisätietoja tapahtumasta löytyy osoitteesta
www.embeddedconference.fi.

 
 

Näin lataat sähköauton turvallisesti kotipistorasiasta

Sähköautoiluun liittyy paljon ennakkoluuloja ja virheellisiä käsityksiä. Yksi näistä liittyy sähköauton lataamiseen: voiko sähköauton ladata tavallisesta kotitalouspistorasiasta, vai pitääkö sähköauton ostajan ehdottomasti ostaa ja asennuttaa erillinen latauslaite? Molempia mielipiteitä esiintyy, ja totuus on tältä väliltä: tavallisesta pistorasiasta voi hyvin ladata, kunhan muistaa muutaman turvallisuusseikan.

Lue lisää...

GDPR tulee – oletko valmis?

Tietoturva on parhaimmillaankin ikävä tehtävä: Keinot toteuttaa se ovat kalliita, vievät aikaa ja lisäävät energiankulutusta. Samalla kyse on olennaisesta tekijästä, kun laitteita liitetään yhteen osana Teollisuus 4.0.-, esineiden internet- tai pilvitekniikoita. Tietoturva määritellään uudessa EU-direktiivissä GDPR.

Lue lisää...
 
ETN_fi Kanadalaislasten vuoro oppia koodaamaan micro:bit-korteilla. https://t.co/0iVaMmV1zs
ETN_fi Nopeaa wifiä metrossa? 1.25Gbps Wi-Fi for tube trains https://t.co/2kXcuq8RsZ
ETN_fi RT @nokia: Nokia and China Unicom deploy AirGile cloud-native core network to enable new #VoLTE and #VoWiFi services in China. The network…
ETN_fi Helsinki wants to become the smartest city in the world. See https://t.co/bZTM7Z5JS5 #100lasissa
 
 

ny template