SSD-levyt tarjoavat luontaisesti korkean luotettavuuden kaikentyyppisiin sovelluksiin, aina aloitustason kuluttajalaitteista kriittisiin järjestelmiin. Asianmukaiset tietosuojamekanismit voivat maksimoida levyn käyttöiän toteuttamalla ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä tarpeen mukaan, kertoo Silicon Motion artikkelissaan.
Sarjamuotoinen data tungetaan rinnakkaisliitäntään serdes-piirien avulla. Näin monien liitäntöjen suorituskyky saadaan kasvatettua selvästi suuremmaksi. Sveitsiläinen Lausannen polyteknisestä koulusta irrotettu Kandou Bus AS on nyt esitellyt serdes-piirin, joka kykenee siirtämään dataa terabitin sekuntinopeudella kahden piirin välillä.
Yhdysvalloissa Illinoisin yliopistossa on kehitetty nanopinnoite, joka voi tehdä tulevaisuuden ledeistä kirmppaampia. Pinnoitteen läpi heijastuu enemmän valoa kuin tasaiselta pinnalta eikä se haittaa komponentin sähköisiä ominaisuuksia.
Tämä menee hieman perjantaikevennyksen puolelle. Apple on julkistanut oman lisäakkukotelonsa uutta iPhone 6s -mallia varten. Sen avulla laite saa kaipaamaansa lisävirtaa. Lisäakun nimeksi on tullut ”kyttyrä”. Nimen isä on itse Applen pääjohtaja Tim Cook.
Sen sijaan, että kuluttajien kaikki laitteet yhdistyisivät yhdeksi, niiden määrä kasvaa. Gartner ennustaa, että länsimaisella kuluttajalla on käytössään 3-4 eri laitetta vuoteen 2018 mennessä.
Silego tunnetaan hyvin pienikokoisten sekasignaalipiirien kehittäjään. Yhtiön uusin Green PAK -sarjan piiri kykenee syöttämään kahta eri jännitettä. SLG46121V-piirin mitat ovat kuitenkin vain 1,6 x 1,6 x 0,55 milliä.
Tektronix on esitellyt sekasignaaliskooppeihinsa uuden tuoteperheen. MDO400C-sarjan testereissä uutta on se, että samojen kuorien sisälle saadaan ahdettua yhteensä kuusi eri instrumenttia.
Muistia ahdetaan jatkuvasti pienempään tilaan. Yleensä kehitys tapahtuu valmistusprosessia kutistamalla eli Mooren lain hengessä. IEDM-konferenssissa esiteltiin kuitenkin uusi SRAM-muistin tekniikka, jossa muistisolu sopii piillä yhden transistorin tilaan.
WayRay ja Orange Business Services julkaisevat kaksi tuotetta, jotka tuovat hävittäjälentokoneista tutun hologramminavigoinnin ja älykkään mittaamisen tavallisten autoilijoiden ulottuville. Ensimmäiseksi laitteet tulevat saataville Yhdysvalloissa.
Farnellin element14-yhteisö tutkitutti, mitä ihmiset odottavat tulevaisuuden autoilta. Parempaa turvallisuutta ja pienempiä päästöjä. Itsestään ajava auto tai muut autoteollisuuden kehityshankkeet eivät nouse suosiossa kovin korkealle.
Pian kaikkien autojen valot perustuvat suuriin ledimatriiseihin. Autonvalmistajille tulee tarve ohjata näitä matriiseja entistä älykkäämmin. Niitä pitää pystyä himmentämään ja ohjaamaan tarpeen mukaan. Linear Technologyn LT3965-piiri tulee kuvaan auttamaan tässä ohjauksessa.
Patentti- ja rekisterihallituksen sähköiset palvelut täydentyvät vuodenvaihteen jälkeen. Tammikuun alusta lukien patenttihakemuksen voi jättää prh.fi-verkkosivujen kautta. Palvelu on suunniteltu ensihakemustaan jättävän patenttiasiakkaan tarpeisiin.
- Tavoitteenamme on olla vuonna 2020 maailman johtava mobiililaitteiden testausratkaisujen toimittaja, linjaa PKC Electronicsin toimitusjohtaja Jarmo Rajala.
Mozillan yritys tuoda avoimiin alustoihin perustuva älypuhelin on päättynyt. Yhtiöstä on myönnetty, ettei alustalla kyetty tuomaan sellaista kokemusta käyttäjille, että se olisi houkuttanut ostajia edes niissä kehittyvissä maissa – lähinnä Intiassa ja Afrikassa – joissa Firefox-älypuhelinta yritettiin myydä.
Asusin Transformer Pad oli aikanaan kallis, mutta hieno Android-tabletti, ja on tavallaan edelleen. Siinä on kuitenkin käytetty täysin omaa virtajohdon liitintä. Tämä on laitevalmistajalta aina virhe. Asuskin on virheensä sittemmin korjannut.
Eindhovenin teknillisen korkeakoulun tutkijat ovat kehittäneet lämpötila-anturin, joka on tiettävästi maailman pienin. Anturi on kahden neliömillin kokoinen ja painaa 1,6 milligrammaa Se on kirjaimellisesti hiekanjyvän kokoinen.
Maantiekuljetukset ovat elintärkeitä talouselämälle. Kuorma-autoilla kuljetetaan ruokaa, tarvikkeita, materiaaleja ja monia muita tavaroita mihin tahansa paikkaan. Vaikka keskiraskaiden ja raskaiden kuorma-autojen osuus maailman ajoneuvoista on vain neljä prosenttia, niiden osuus tieliikenteen hiilidioksidipäästöistä on 40 prosenttia, tehden niistä kasvihuonekaasupäästöjen päälähteen, joka on otettava huomioon pyrittäessä kohti hiilivapautta.
Kenttätyö vaatii kovia koneita – ja nyt ne saa palveluna. Panasonicin uusi Toughbook Mobile-IT As-A-Service (MaaS) -ratkaisu mullistaa tavan, jolla liikkuvaa työtä tukevat laitteet ja IT-palvelut hankitaan ja hallitaan. Ei enää isoja kertahankintoja, pitkiä IT-projekteja tai laitteiden elinkaaren miettimistä – nyt saat kaiken tarvittavan helposti ja kuukausimaksulla.
Tule tapaamaan meitä tulevissa tapahtumissamme. R&S-seminaareihin saat kutsukirjeet ja uutiskirjeet suoraan sähköpostiisi, kun rekisteröidyt sivuillamme.