JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.

logotypen

Sähköauto olisi päästötön ratkaisu, mutta ne tarvitsevat tuekseen varsin tiiviin latauspisteiden verkoston. Saksassa on löydetty elegantti ratkaisu ongelmaan: tehdään katuvaloista sähköautojen latauspisteitä.

Asialla on müncheniläinen Eluminocity ja saksalainen tehoelektroniikkajätti Infineon. Lisäksi ”Light & Charge” -projektissa on mukana baijerilainen autonvalmistaja BMW.

Kehitetyssä ratkaisussa Infineonin anturi- ja tehonhallintapiirejä on ydhistetty Eluminocityn kehittämään datan analytiikkaan. Anturien avulla katuvalo saadaan aistimaan, mikäli esimerkiksi sää ei kelpaa ajoneuvon lataamiseen.

Anturitekniikan avulla ledikatuvalo saadaan muutenkin älykkäämpi. Valon ei tarvitsisi loistaa tyädellä kirkkaudella jatkuvasti, vaan se kirkastuisi anturien havaitessa jalankulkijan tai ajoneuvon lähestyvän.

Älykäs katuvalo olisi tietenkin yhdistetty pilvipalveluun. Ajoneuvo tunnistetaan joten lasku latauksesta menisi suoraan pilvipalvelun kautta oikealle käyttäjälle.

Tottakai tämä edellyttäisi katuvalon vaihtamista, mutta tämä projekti on edessä muutoinkin. Ajan myötä kaikki katuvalot tullaan vaihtamaan ledipohjaisiksi. Niihin on mys suunniteltu pienten 5G-solujen tukiasemia.

 
 

Kustomoitu piiri on täydellinen teollisen internetin sovelluksiin

Teollisen internetin tai IIoT:n (Industrial Internet of Things) tarkoitus on hyvin yksinkertainen: tehdä tuotantolaitoksista mahdollisimman tehokkaita optimoimalla kaikki operaatiot, joihin kuuluvat tuotanto, materiaalien hallinta ja ylläpito.

Lue lisää...

Mobiililaitteiden jännitenotkahdukset voidaan estää

Buck-boost-muuntimen hyödyntäminen esiregulaattorina mobiililaitteessa tarjoaa vakaasti säädetyn väyläjännitteen alijärjestelmien käyttöön. Esiregulaattori estää hetkelliset jännitenotkahdukset, kun akun napajännitteessä esiintyy vaihtelevan kuormavirran aiheuttamia jännitepudotuksia. Samalla se tarjoaa koko järjestelmälle entistä korkeamman hyötysuhteen.

Lue lisää...
 
ETN_fi Robots can´t do backflips, right? https://t.co/KtogoRB25R
ETN_fi Risto Siilasmaa of Nokia: Why you should study AI and Machine Learning and how I did it https://t.co/ifOQ9CtGn0
ETN_fi Electronics integrated in wooden panels? See https://t.co/9VcZEajv4l @TactoTek
ETN_fi 60% of iPhone X users feel that Face ID is better than Touch ID. Have you found Face ID to be an adequate successor… https://t.co/I2Lkl2dHVV
ETN_fi AI-puhelin tulee jatkuvasti älykkäämmäksi. See https://t.co/8D1pMumaYH @HuaweiMobileFI
 
 

ny template