JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.

Kiinalainen, Volvon kanssa samaan konserniin kuuluva autonvalmistaja Geely on testannut auton jakamiseen tarkoitettua sovellusta ensimmäistä kertaa Shanghaissa. Ericssonin palvelua hyödyntävä ratkaisu on maailman ensimmäinen sisäänrakennettu auton jakamiseen tarkoitettu sovellus, jota on live-testattu.

Geely-konserniin kuuluvan Lynk & Co -automerkin Lynk & Co 01 -automalli on tällä hetkellä yksi markkinoiden kehittyneimmistä IoT-autoista ja se on syntynyt Geelyn ja Ericssonin yhteistyön tuloksena. Ericssonin Connected Vehicle Cloud -palvelu, Ericssonin pilvi- ja IoT-osaaminen ovat olleet tärkeä osa projektia.

Tutkimusten mukaan tavallinen auto seisoo käyttämättömänä jopa yli 90 prosenttia ajasta. Ericssonin digitaalinen autonavain ja Lynk & Co:n autonjakopalvelu mahdollistavat auton jakamisen siksi ajaksi, kun omistaja ei sitä tarvitse.

Digitaalinen autonavain ja palvelu päästävät käyttäjän Lynk & Con autoon älypuhelimella, kun omistaja on antanut luvan omalta puhelimeltaan. Auton omistaja pystyy hallinnoimaan ja jakamaan autonsa käyttöoikeuksia sekä sovelluksen avulla että suoraan autosta. Digitaalisien autonavainten uskotaan mahdollistavan täysin uudenlaisia omistajuus- ja jakamismalleja tulevaisuudessa.

Lynk & Co -brändi julkaistiin viimevuoden lokakuussa. Lynk & Co 01 on Geelyn ensimmäinen automalli, joka on täysin suunniteltu digitaaliselle aikakaudelle. Ericsson on suunnitellut Lynk & Co:n digitalisen alustan ja vastaa myös sen ylläpitämisestä.

 
 

Tämä on seuraava askel piiritekniikassa: eFPGA

On selvää, että puolijohdealalla keskitytään vihdoin kasvavaan valikoimaan teknologioita, jotka prosessigeometrian kutistamisen sijaan katsovat uusia järjestelmäarkkitehtuureita ja käytettävissä olevan piin parempaa käyttöä uusien piiri- laite- ja kotelointisuunnittelun konseptien kautta. Kun astumme uudelle aikakaudelle, seuraava looginen askel näyttää olevan FPGA-piirin ja prosessorin eli CPU:n yhdistäminen: sulautettu FPGA.

Lue lisää...

CMOS-anturi valtaa konenäön

Vaikka CCD-kuvakennot saattavat edelleen olla välttämättömiä joissakin erikoissovelluksissa, CMOS-pohjaiset kuva-anturit valtaavat konenäkösovelluksia kiihtyvään tahtiin. Ne tuovat teollisuuden kuvannusjärjestelmiin uuden luokan suorituskykyä ja toiminnallisuutta.

Lue lisää...
 
 

ny template