JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.

logotypen

Kiinalainen, Volvon kanssa samaan konserniin kuuluva autonvalmistaja Geely on testannut auton jakamiseen tarkoitettua sovellusta ensimmäistä kertaa Shanghaissa. Ericssonin palvelua hyödyntävä ratkaisu on maailman ensimmäinen sisäänrakennettu auton jakamiseen tarkoitettu sovellus, jota on live-testattu.

Geely-konserniin kuuluvan Lynk & Co -automerkin Lynk & Co 01 -automalli on tällä hetkellä yksi markkinoiden kehittyneimmistä IoT-autoista ja se on syntynyt Geelyn ja Ericssonin yhteistyön tuloksena. Ericssonin Connected Vehicle Cloud -palvelu, Ericssonin pilvi- ja IoT-osaaminen ovat olleet tärkeä osa projektia.

Tutkimusten mukaan tavallinen auto seisoo käyttämättömänä jopa yli 90 prosenttia ajasta. Ericssonin digitaalinen autonavain ja Lynk & Co:n autonjakopalvelu mahdollistavat auton jakamisen siksi ajaksi, kun omistaja ei sitä tarvitse.

Digitaalinen autonavain ja palvelu päästävät käyttäjän Lynk & Con autoon älypuhelimella, kun omistaja on antanut luvan omalta puhelimeltaan. Auton omistaja pystyy hallinnoimaan ja jakamaan autonsa käyttöoikeuksia sekä sovelluksen avulla että suoraan autosta. Digitaalisien autonavainten uskotaan mahdollistavan täysin uudenlaisia omistajuus- ja jakamismalleja tulevaisuudessa.

Lynk & Co -brändi julkaistiin viimevuoden lokakuussa. Lynk & Co 01 on Geelyn ensimmäinen automalli, joka on täysin suunniteltu digitaaliselle aikakaudelle. Ericsson on suunnitellut Lynk & Co:n digitalisen alustan ja vastaa myös sen ylläpitämisestä.

 
 

Kustomoitu piiri on täydellinen teollisen internetin sovelluksiin

Teollisen internetin tai IIoT:n (Industrial Internet of Things) tarkoitus on hyvin yksinkertainen: tehdä tuotantolaitoksista mahdollisimman tehokkaita optimoimalla kaikki operaatiot, joihin kuuluvat tuotanto, materiaalien hallinta ja ylläpito.

Lue lisää...

Mobiililaitteiden jännitenotkahdukset voidaan estää

Buck-boost-muuntimen hyödyntäminen esiregulaattorina mobiililaitteessa tarjoaa vakaasti säädetyn väyläjännitteen alijärjestelmien käyttöön. Esiregulaattori estää hetkelliset jännitenotkahdukset, kun akun napajännitteessä esiintyy vaihtelevan kuormavirran aiheuttamia jännitepudotuksia. Samalla se tarjoaa koko järjestelmälle entistä korkeamman hyötysuhteen.

Lue lisää...
 
ETN_fi Robots can´t do backflips, right? https://t.co/KtogoRB25R
ETN_fi Risto Siilasmaa of Nokia: Why you should study AI and Machine Learning and how I did it https://t.co/ifOQ9CtGn0
ETN_fi Electronics integrated in wooden panels? See https://t.co/9VcZEajv4l @TactoTek
ETN_fi 60% of iPhone X users feel that Face ID is better than Touch ID. Have you found Face ID to be an adequate successor… https://t.co/I2Lkl2dHVV
ETN_fi AI-puhelin tulee jatkuvasti älykkäämmäksi. See https://t.co/8D1pMumaYH @HuaweiMobileFI
 
 

ny template