JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.

logotypen

Nissan on esitellyt Tokion kaduilla edistyksellisintä itseohjautuvan ajoteknologian prototyyppiään, jonka on suunniteltu tulevan käyttöön vuodesta 2020 alkaen. Kyse on seuraavan sukupolven ProPILOT-teknologiasta, joka asennettiin Infiniti Q50 -autoon.

Teknologian ansiosta auto toimii itseohjautuvasti kaupunkiajossa ja moottoriteillä kuljettajan valittua navigointijärjestelmästä kohdeosoitteen. Itseohjautuva ajo jatkuu perille asti.

Prototyypin keinoäly käyttää hyväkseen 12 kaikuluotainta, 12 kameraa, yhdeksää millimetriaalto-tutkajärjestelmää, kuutta laserskanneria ja teräväpiirtokarttaa. Järjestelmien avulla keinoäly analysoi reaaliajassa monimutkaisia skenaariota navigoidakseen sujuvasti haastavissa kaupunkiolosuhteissa kuten vilkkaissa risteyksissä.

Laitteisto- ja ohjelmistopäivitysten ansiosta auto suoriutuu tiellä olevista esteistä sujuvasti. Tekniikka tulee Nissanin uusiin malleihin vuonna 2020.

Vlamistajan nykymalleista sähköauto LEAF on varustettu ProPILOT-teknologialla, mikä mahdollistaa itseohjautuvan ajon moottoritien yhden kaistan sisäpuolella. Ensimmisen polven ProPILOT on myös saatavilla Nissan Serena-, X-Trail- ja Rogue-malleihin. ProPILOT tulee myös Qashqaihin vuoden 2018 aikana.

 
 

Kustomoitu piiri on täydellinen teollisen internetin sovelluksiin

Teollisen internetin tai IIoT:n (Industrial Internet of Things) tarkoitus on hyvin yksinkertainen: tehdä tuotantolaitoksista mahdollisimman tehokkaita optimoimalla kaikki operaatiot, joihin kuuluvat tuotanto, materiaalien hallinta ja ylläpito.

Lue lisää...

Mobiililaitteiden jännitenotkahdukset voidaan estää

Buck-boost-muuntimen hyödyntäminen esiregulaattorina mobiililaitteessa tarjoaa vakaasti säädetyn väyläjännitteen alijärjestelmien käyttöön. Esiregulaattori estää hetkelliset jännitenotkahdukset, kun akun napajännitteessä esiintyy vaihtelevan kuormavirran aiheuttamia jännitepudotuksia. Samalla se tarjoaa koko järjestelmälle entistä korkeamman hyötysuhteen.

Lue lisää...
 
ETN_fi Robots can´t do backflips, right? https://t.co/KtogoRB25R
ETN_fi Risto Siilasmaa of Nokia: Why you should study AI and Machine Learning and how I did it https://t.co/ifOQ9CtGn0
ETN_fi Electronics integrated in wooden panels? See https://t.co/9VcZEajv4l @TactoTek
ETN_fi 60% of iPhone X users feel that Face ID is better than Touch ID. Have you found Face ID to be an adequate successor… https://t.co/I2Lkl2dHVV
ETN_fi AI-puhelin tulee jatkuvasti älykkäämmäksi. See https://t.co/8D1pMumaYH @HuaweiMobileFI
 
 

ny template