JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.

Kosketusnäyttö on yleistynyt autoissa nopeasti ja tekniikasta on tullut jo uusien mallien valtavirtaa. Samalla tekniikan ominaisuudet paranevat. Tulevat kosketusnäytöt tunnistavat jo näytön yläpuolella leijuvan sormen ja aistivat tarkkaan painalluksen voimaa.

Cypress Semiconductor tunnetaan TrueTouch-ohjaimistaan. Nyt yhtiö on tuonut kaikkein edistyneimmän kosketusohjauksen myös autojen olosuhteisiin kvalifioituna.

Tuloksena on CYAT817-ohjain, joka tunnistaa 35 milliä näyttöpinnan yläpuolella leijuvan sormen. Lisäksi ohjain tuottaa tarkan mittauksen useamman sormen painallusvoimasta. Ominaisuuksia voidaan hyödyntää erilaisten toimintojen tuomiseen auton kosketusruudulle.

Cypressin mukaan painalluksen voimaa on aiemminkin voitu käyttää autoissa, mutta CYAT817 on ensimmäinen ohjain, jossa mittaus on integroitu suoraan ohjainpiirille. Cypressin autoelektroniikan komponenteista vastaavan Jing Mun mukaan uutuusohjain eroaa monista aiemmista siten, että edistynein tekniikka tuodaan heti autokäyttöön. Aiemmin piirit ja uudet toiminnot on kehitetty kulutuselektroniikkaan ja sen jälkeen niitä on yritetty kvalifioida autojen hankaliin olosuhteisiin.

Ohjain perustuu 32-bittiseen ARM Cortex-M-prosessoriin. Ohjain tekee kahta standardia isäntäliitäntää (I2C ja SPI) CAN-väylän lisäksi. Tällä hetkellä ohjain on näytetoimituksissa ja volyymitoimitukset alkavat vuoden toisella puoliskolla.

 
 

ETNtv

Watch ECF18 videos

 

Tämän takia Huaweita pelätään

Maailmalla on käynnissä omituinen sota, jossa yhä useammat maat kieltävät kiinalaisten laitevalmistajien laitteiden käytön tulevissa 5G-verkoissa. Mutta miksi amerikkalaiset pelkäävät Huaweita? MIT Technology Review -lehti listaa kuusi syytä.

Lue lisää...

IoT-solmun voi toteuttaa valmiilla alustalla

Artikkelissa kuvataan, miten SoC-piirille suunnitellaan datankeruuseen, analyysiin ja ohjaukseen tarkoitettu IoT-solmu käyttäen Adesto Technologiesin SmartEdge-alustaa. Suunnittelussa paneudutaan erityisesti ohjaussilmukoiden nopeuttamiseen yhdistettynä tehokkaaseen tiedonsiirtoon ja parempaan turvallisuuteen.

Lue lisää...

LATEST NEWS

 

NEWSFLASH

 
ETN_fi The next Linux kernel will be called 5.0. See https://t.co/w0D75j9wCI and https://t.co/HkrVCuyfST
ETN_fi Digi-Key arpoi Electronicassa Chevy Camaro V8 -avoauton. Voittajaksi valikoitui regensburgilainen opiskelija Marco.… https://t.co/3P0cNN5wfZ
ETN_fi ams:n 3D-kasvontunnistus tulossa Snapdragonille: ams and Qualcomm Technologies to focus engineering strengths on ac… https://t.co/XpYvAvGEp1
ETN_fi Disobey-hakkeritapahtuma tammikuussa neljättä kertaa Helsingissä https://t.co/pBdYFx7jUr @Disobey_fi
ETN_fi Viranomaisverkko Virveen tulee mobiililaajakaista ensi vuonna. Kumppanioperaattorikin selviää kilpailutuksessa v. 2… https://t.co/TtNorpIQy2