Huawei on julkistanut sovelluskauppa AppGalleryn uuden käyttöliittymän ja tuoreen ilmeen. Uudella käyttöliittymällä halutaan antaa käyttäjille helpompi tavan löytää sovelluksia ja pelejä. Viime vuoden aikana AppGalleryn maailmanlaajuinen käyttäjäkunta kasvoi yli 530 miljoonaan aktiiviseen kuukausikäyttäjään.
Uuden ulkoasun suunnittelussa Huawei on pyrkinyt vuorovaikutteiseen käyttökokemukseen. Sovellukset löytyvät entistä helpommin ja sovelluskaupan ulkoasu on entistä yksinkertaisempi. Päivitetty AppGallery mainostaa enemmän sovelluskehittäjien sovelluksia ja tuo niitä oikeanlaisen yleisön nähtäville.
Uudella Esittelyssä-välilehdellä sovellukset esitellään nyt korttien muodossa. Käyttäjän on paitsi entistä helpompi löytää itselleen sopivia, AppGallery-tiimin käsin valitsemia sovelluksia ja pelejä. Lisäksi käyttäjä saa ajankohtaista sisältöä, kuten esimerkiksi artikkeleita ja arvosteluja. Päivitettyä Esittelyssä-välilehteä selataan ylhäältä alas, uusista ilmoituksista vanhempiin, mikä parantaa käyttökokemusta.
Uuden käyttöliittymän Esittelyssä-välilehden alapuolella ovat Palkintoni- ja Hot Offers -kortit, jotka ovat hyvin suosittuja aktiivisten käyttäjien keskuudessa. Hot Offers -kortin takaa löytyy erilaisia kampanjoita, joista valtaosa on saatavilla Suomessa. Ajankohtaiset tarjoukset ja kampanjat tuovat käyttäjille kiinnostavaa sisältöä ja auttavat heitä säästämään rahaa. Kampanjoiden ansiosta AppGallery on myös entistä vuorovaikutteisempi. Palkintoni-osion avulla käyttäjät saavat ilmaisia tuotteita sovelluskehittäjiltä vastineeksi sovelluksen lataamisesta tai rekisteröitymisestä.
AppGallery tarjoaa tällä hetkellä 18 erillistä sovellusluokkaa. Uusi versio julkaistaan tänään Suomessa ja muualla Euroopassa. AppGallery on saatavilla 170 maassa. Tammi-syyskuun 2020 välisenä aikana AppGallerysta ladattujen sovellusten kokonaislatausmäärä ylsi 384,4 miljardiin ja Huawei teki yhteistyötä 2,3 miljoonan sovelluskehittäjän kanssa ympäri maailmaa.