
Eleohjaus ja kuljettajan monitorointi ovat tulossa autoihin vahvasti. Tarjolla on laseriin pohjaavia ToF-antureita, mutta Maxim Integrated tuo tarjolle infrapunaan perustuvan ratkaisun. Se on tarkka ja maksaa vain kymmenesosan, Maxim kehuu.
Maxim esitteli optisen MAX25405-anturin, joka pystyy aistimaan laajempaa valikoimaa eleitä pidemmillä etäisyyksillä. Edeltäjiinsä verrattuna piiri kaksinkertaistaa tunnistusalueen 40 senttimetriin.
ToF-pohjaisiin ratkaisuihin verrattuna uutuuspiirillä voidaan toteuttaa eleiden tunnistus neljäsosakoossa. Kustannuksiltaan ratkaisu on 10 kertaa edullisempi kuin kamerapohjaiset ToF-järjestelmät autoteollisuudessa, teollisuudessa ja kuluttajasovellukset.
MAX25405 sisältää integroidun optiikan ja 6 x 10 infrapuna-anturiryhmän lisäksi nyt lasilinssin, joka lisää herkkyyttä ja parantaa signaali-kohinasuhdetta. Piiri on erittäin pienikokoinen, sillä 20-nastainen siru on vie QFN-koteloituna tilaa vain mitoiltaan 4 x 4 x 1,35 millimetriä. Yhdessä neljän erillisen ledin kanssa piiri mahdollistaa jopa 75 prosenttia ToF-kamerapohjaisia virityksiä pienemmät ratkaisut.
Lisätietoja Maximin tuotesivuilta.






















