Uusissa autoissa on useita erilaisia anturijärjestelmiä, joiden avulla auto aistii koko ajan ympäristöään. Näiden kameroiden ja tutkien täytyy olla linjattu samaan suuntaan. Huomenna alkavassa EuMW-tapahtumassa eli Euroopan mikroaaltoviikolla Lontoossa Fraunhofer-instituutti esittelee uudenlaista tutkaheijastinta anturijärjestelmien kalibrointiin.
Automatisoidut ajoneuvot käyttävät useita antureita havainnointiin, ja kamera- ja tutka-anturien kohdistus on tarkistettava, jotta ne eivät "katso" eri suuntiin. Fraunhofer FHR:n kehittämää aktiivista tutkaheijastinta voidaan käyttää yhdessä Image Engineeringin optisen testikaavion kanssa kalibrointiin ja kohdistuksen tarkistamiseen.
Heijastimen suunnittelusta johtuen optinen kalibrointimerkki ja tutkaheijastus näkyvät täsmälleen samassa kulmassa. Tämä mahdollistaa anturijärjestelmien tarkan kohdistuksen, mikä lisää kuljettajaa avustavan järjestelmän luotettavuutta ja turvallisuutta.
Lontoon messuilla esitellään myös suurtaajuuskomponenttien additiivista valmistusta eli 3D-tulostusta. Fraunhofer FHR:ssä käytössä olevat 3D-valmistusprosessit mahdollistavat täysin uudenlaisen suunnittelun suurtaajuusalueella.