ADVERTISE SUBSCRIBE TECHNICAL ARTICLES EVENTS ETNdigi ABOUT USCONTACT
2025  # megabox i st f wallpaper

IN FOCUS

Suomalaisyritykset suuntaavat Latviaan

Latvia on tasaisesti noussut suomalaisten yrittäjien kiinnostuksen kohteeksi – ei vain lähimarkkinana, vaan aidosti kasvun ja innovoinnin kumppanina. Osaava työvoima, strateginen sijainti ja yhä suotuisampi investointiympäristö tekevät Latviasta yhden lupaavimmista kohteista suomalaisyritysten laajentumiselle Baltiaan ja sen ulkopuolelle.

Lue lisää...

ETNtv

 
ECF25 videos
  • Jaakko Ala-Paavola, Etteplan
  • Aku Wilenius, CN Rood
  • Tiitus Aho, Tria Technologies
  • Joe Hill, Digi International
  • Timo Poikonen, congatec
  • ECF25 panel
ECF24 videos
  • Timo Poikonen, congatec
  • Petri Sutela, Testhouse Nordic
  • Tomi Engdahl, CVG Convergens
  • Henrik Petersen, Adlink Technology
  • Dan Still , CSC
  • Aleksi Kallio, CSC
  • Antti Tolvanen, Etteplan
ECF23 videos
  • Milan Piskla & David Gustafik, Ciklum
  • Jarno Ahlström, Check Point Software
  • Tiitus Aho, Avnet Embedded
  • Hans Andersson, Acal BFi
  • Pasi Suhonen, Rohde & Schwarz
  • Joachim Preissner, Analog Devices
ECF22 videos
  • Antti Tolvanen, Etteplan
  • Timo Poikonen, congatec
  • Kimmo Järvinen, Xiphera
  • Sigurd Hellesvik, Nordic Semiconductor
  • Hans Andersson, Acal BFi
  • Andrea J. Beuter, Real-Time Systems
  • Ronald Singh, Digi International
  • Pertti Jalasvirta, CyberWatch Finland
ECF19 videos
  • Julius Kaluzevicius, Rutronik.com
  • Carsten Kindler, Altium
  • Tino Pyssysalo, Qt Company
  • Timo Poikonen, congatec
  • Wolfgang Meier, Data-Modul
  • Ronald Singh, Digi International
  • Bobby Vale, Advantech
  • Antti Tolvanen, Etteplan
  • Zach Shelby, Arm VP of Developers
ECF18 videos
  • Jaakko Ala-Paavola, Etteplan CTO
  • Heikki Ailisto, VTT
  • Lauri Koskinen, Minima Processor CTO
  • Tim Jensen, Avnet Integrated
  • Antti Löytynoja, Mathworks
  • Ilmari Veijola, Siemens

logotypen

ETNdigi - OPPO december
TMSNet  advertisement
ETNdigi
2025  # megabox i st f wallpaper
A la carte
AUTOMATION DEVICES EMBEDDED NETWORKS TEST&MEASUREMENT SOFTWARE POWER BUSINESS NEW PRODUCTS
ADVERTISE SUBSCRIBE TECHNICAL ARTICLES EVENTS ETNdigi ABOUT US CONTACT
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn

OPINION

Mihin auto menee vuonna 2020?

Tietoja
Julkaistu: 30.01.2020
  • Devices
  • Embedded

Auto muuttuu, samoin tapamme ajatella autoa. Se sähköistyy ja tulee turvallisemmaksi. Tämä kiihdyttää puolijohteiden ja anturien määrän kasvua autoissa.

Autoteollisuus esitteli monet kasvonsa vuonna 2019. Vaikka toisaalta autoteollisuuden tuotanto hidastui maailmanlaajuisesti makrotaloudellisista syistä ja kauppajännityksistä johtuen, markkinoiden ja yleisemmin liikkuvuuden käsitteen muutos jatkui. Autoliiketoiminnan keskeiset bisnessuuntaukset pysyvät ennallaan ja vauhti kiihtyy edelleen. Ajoneuvojen tuotannon nykyisestä hidastumisesta huolimatta autoteollisuus pysyy pitkään yhtenä nopeimmin kasvavista puolijohdesektoreista. Sähköajoneuvojen yleistyminen ja turvallisuuden lisääminen kiihdyttävät edelleen mikropiirien ja anturien käyttöä.

Liikkuvuuden muutos jatkuu vuonna 2020. Toisaalta näemme kaupunkialueilla muutoksia, kuten kaupallisesti toimivia jakamispalveluita (e-skoottereista autoihin), mikä tekee ajoneuvon omistamisesta yhä vähemmän tärkeää, mikäli asuu kaupungissa. Tietyillä alueilla ja tilanteissa auto on siirtymässä puhtaasta omistusmallista kohti maksua matkaa kohti -mallia. Tämä suuntaus johtaa väistämättä siihen, että autoja käytetään entistä enemmän, mikä lisää tarvetta parantaa ajoneuvojen luotettavuutta aina viimeiseen komponenttiin saakka.

Puolijohteet ovat nyt kriittisiä komponentteja autojen valmistajille - ne ovat käynnissä olevan vallankumouksen avaintekijät ja edustavat merkittävää osaa ajoneuvon kustannuksista. Perinteinen toimitusketju on muuttumassa, kun alkuperäiset laitevalmistajat ja ensisijaiset toimittajat näkevät nyt hyötyä ja arvoa työskennellessään tiiviimmin puolijohdevalmistajien kanssa. Alemmalla, myös suunnittelijaan vaikuttavalla tasolla muutos on käynnissä. Voimansiirron jatkuva sähköistys ja siirtyminen kohti autonomisia ajoneuvoja vaikuttaa ajoneuvojen suunnitteluun, rakentamiseen, käyttöön ja kierrätykseen. Tämä lisää kysyntää puolijohderatkaisuille, jotka on suunniteltu erityisesti tälle kasvavalle sovellusalueelle.

Ajoneuvojen päästöjen vähentäminen jatkuu entistä nopeammin, jotta voidaan vastata yhä tiukempiin hallitusten määräyksiin. Ympäristökysymykset lisäävät myös kuluttajien tietoisuutta. Seuraavien vuosien aikana yli puolet maailmanlaajuisesti valmistetuista ajoneuvoista sähköistyy jollain tavalla ladattavista hybrideistä täyssähköisiin asti. Innovaatiot perinteisissä pii- ja laajan kaistaeron tekniikoissa auttavat parantamaan suorituskykyä ja vähentämään edelleen hiilidioksidipäästöjä, lisäämään sähköautojen kantamaa ja lyhentämään latausaikoja. Parannettu akkutekniikka ja kustannukset auttavat myös parantamaan ajoneuvojen suorituskykyä ja tekevät näistä ajoneuvoista edullisia suuremmalle kuluttajaryhmälle.

Tehokomponenttien kysyntä vuonna 2020 (ja sen jälkeen) kasvaa räjähdysmäisesti johtuen sähköistettyjen ajoneuvojen markkinoille tulosta. ON Semiconductor on johtava kehittäjä teknologioissa, jotka ovat olennaisia hybridi- ja sähköautojen tekniikan jatkuvalle kehitykselle. Superliitospohjaiset suurjännite-MOSFETit, piipohjaiset IGBT-piirit sekä piikarbidiin (SiC) ja galliumnitridiin (GaN) perustuvat tehotransistorit ovat tulossa vauhdilla markkinoille. ON Semiconductor on yksi harvoista yrityksistä, joka voi tarjota täysin riippumattoman, vertikaalisesti integroidun toimitusketjun (alustaista kokoonpanoihin, valmiisiin komponentteihin), jolla on maailmanlaajuinen ja laaja tuotantoverkko. Mukaan kuuluu äskettäin hankittu 300 millimetrin kiekkoja hyödyntävä laitos New Yorkin East Fishkillissä.

Toinen merkittävä tulossa oleva muutos on autojen autonomisuuden lisääntyminen. Pilottiprojektien määrän kasvaessa myös mahdollistavien tekniikoiden kehitys jatkuu. Vaikka emme voi odottaa näkevän tason 5 itsenäisiä ajoneuvoja vielä vuonna 2020, L2+- ja L2.5-ajoneuvojen markkinoille tuominen on nopeutumassa. Näillä ajoneuvoilla on tietyissä tilanteissa kyky toimia L4-autonomian tasoilla.

Autonomisten ajoneuvojen kehitystä ympäröivän ekosysteemin on myös laajennuttava. Ajoneuvot eivät ole enää kokoelma itsenäisiä alijärjestelmiä, vaan toisiinsa kytkettyjä toimintoja, jotka on suunniteltu toimimaan tiiviissä yhteistyössä. Datan on oltava kattavaa, kahdennettu, ja useille järjestelmille ja käyttäjille jaettua. Informaation on oltava saatavilla paikallisesti ja keskitetysti. Sitä käytetään kouluttamaan koneoppimisalgoritmeja ja samaan aikaan tekemään päätöksiä ajon aikana. Tiedot tuotetaan useilla antureilla – toisiaan täydentävillä ja kahdennetuilla. Tarve kasvaa kehittyneille antureille ja anturifuusioille, jotka antavat ajoneuvoille tarvitsemansa tiedon ympäristön paremman tuntemuksen kannalta. Tätä dataa jaetaan myös ulkoisesti muiden ajoneuvojen kanssa ja pilveen V2X-verkon kautta.

Tämä on välttämätöntä automatisoitujen ajoneuvojen luokissa L2+/2,5 - L5, koska ajoneuvot eivät vain tue tietoisiksi ympäristöstään, vaan ne voivat ja niiden edellytetäänkin toimivan ennakoimattomissa tieolosuhteissa. Tämä muutos ei tapahdu yön yli, mutta tätä visiota tukeva tekniikka on jo integroitu ajoneuvoihin automaatiotasojen 1 ja 2 aikaansaamiseksi. Näissä tekniikoissa keskitytään suurelta osin ympäristön havaitsemiseen ultraääni-, kamera-, tutka- ja LiDAR-antureiden avulla. ON Semiconductor kehittää ja hankkii aktiivisesti uusia anturitekniikoita vastaamaan tähän kasvavaan kysyntään, jonka ennustemme kiihtyvän vuoden 2020 aikana. Anturitekniikan luonnollinen, tämän hetken tutkimukseen perustuva kehitys mahdollistaa tulevaisuuden autonomian tasot.

Tapamme ajatella autoja on jo muuttumassa. Se muuttuu edelleen pyrkiessämme saavuttamaan Vision Zero -tavoitteen: maailman ilman liikennekuolemia, onnettomuuksia, vikoja ja päästöjä.

Autoteollisuuden seitsemänneksi suurimpana puolijohteiden toimittajana ON Semiconductor on sitoutunut monialaiseen Vision Zero -hankkeeseen, ja sen toimintaa ohjaa yhtiön oma Zero Defects -strategia. Tätä filosofiaa sovelletaan jokaisessa autoteollisuuden tuotteessa, jota suunnittelemme, valmistamme, toimitamme ja tuemme. Tehokomponenttien ja anturitekniikoiden globaalina johtajana mahdollistamme ajoneuvojen sähköistämisen ja ADAS- sekä autonomisten ajojärjestelmien kehittämisen jo tänään. ON Semiconductor jatkaa keskittymistä ja innovaatioiden tuomista virranhallintaan, ajoneuvoverkkoihin ja edistyneeseen anturointiin vuoden 2020 aikana ja lähitulevaisuudessa.

 

Kolumnin on kirjoittanut Joseph Notaro, joka vastaa ON Semiconductorilla autoteollisuuden tuotteiden strategiasta ja liiketoiminnan kehityksestä.

MORE NEWS

Koaksiaalinen tehomittaus venyy 150 gigahertsiin

Rohde & Schwarz on tuonut markkinoille RF-tehosensorin, joka rikkoo pitkään voimassa olleen mittausteknisen rajan. Uusi NRP150T-lämpötehosensori mahdollistaa koaksiaalisen tehomittauksen yhdellä ja samalla liitännällä DC-tasolta aina 150 gigahertsiin saakka. Kyse ei ole yksittäisestä speksiparannuksesta, vaan muutoksesta tavassa, jolla erittäin korkeita taajuuksia on tähän asti ollut pakko mitata.

Häiritsivätkö Muskin satelliitit tietoliikennettä tahallaan?

Yhdysvaltain tiedusteluviranomaisen NRO:n operoimat SpaceX:n Starshield-satelliitit ovat herättäneet kysymyksiä mahdollisesta tietoliikennehäirinnästä. Satelliittitutkija Scott Tilley on havainnut, että jopa noin 170 Starshield-satelliittia on lähettänyt signaaleja taajuusalueella, jota käytetään normaalisti maanpäältä satelliitteihin suuntautuvaan uplink-liikenteeseen. Nyt signaalit näyttävät kulkevan päinvastaiseen suuntaan.

Turkulaisyrityksen neuromorfinen piiri matkii silmää

Turkulainen Kovilta on kehittänyt neuromorfisen kuvakennopiirin, jossa osa konenäöstä tapahtuu jo itse sensorissa. Toisin kuin perinteinen kamera, piiri ei perustu peräkkäisten videoruutujen tallentamiseen, vaan reagoi muutoksiin näkökentässä – liikkeeseen, kontrasteihin ja ajallisiin eroihin – samaan tapaan kuin ihmisen silmän verkkokalvo.

RISC-V on selvästi Qualcommin takaportti

Qualcomm vahvistaa selvästi vaihtoehtoista polkua Arm-riitojen varalle ostamalla RISC-V-prosessoreihin keskittyneen Ventana Micro Systemsin. Yhtiö ilmoitti yrityskaupasta eilen ja korosti, että Ventanan tiimi täydentää Qualcommin omaa RISC-V-kehitystä sekä sen customoitua Oryon-prosessoriarkkitehtuuria.

Ruotsalaiset kehittivät maailman ensimmäisen ultraohuen natriumpariston

Ruotsalaiset Ligna Energy ja Altris kehittävät maailman ensimmäistä ultraohutta natriumparistoa, joka on suunnattu erityisesti langattomiin elektroniikkalaitteisiin. Hanke on edennyt teolliseen pilotointiin, ja nyt se sai Vinnovalta rahoituksen tuotannon skaalaamiseen ja kaupallistamiseen.

PC-skoopin ohjelmisto tunnistaa häiriöt nyt paremmin

Pico Technology on julkaissut PicoScope 7 -ohjelmiston version 7.2, joka tuo PC-pohjaisiin oskilloskooppeihin joukon uudistuksia erityisesti signaalihäiriöiden havaitsemiseen. Merkittävin parannus on uusi Waveform Overlays -toiminto, joka näyttää useita kaappauksia päällekkäin ja muodostaa visuaalisen ”signaalivaipan” normaalille käyttäytymiselle. Poikkeamat, satunnaiset poikkeavuudet ja värinä paljastuvat nyt yhdellä silmäyksellä selvästi aiempaa tarkemmin.

ICEYE arvioidaan jo 2,4 miljardin euron arvoiseksi

ICEYE on noussut Euroopan avaruusteknologian kärkijoukkoon. Yhtiön tuore 150 miljoonan euron rahoituskierros, jota täydentää 50 miljoonan euron secondary-järjestely, nostaa sen arvostuksen jo 2,4 miljardiin euroon.

Tekoälyn takia yrityksiin kohdistuu jo yli 2 000 hyökkäystä viikossa

Check Point Researchin marraskuun 2025 globaali uhkaraportti osoittaa kyberhyökkäysten jatkavan kasvuaan. Organisaatioihin kohdistui kuukauden aikana keskimäärin 2 003 hyökkäystä viikossa, kolme prosenttia enemmän kuin lokakuussa ja neljä prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Taustalla vaikuttavat erityisesti kiristyshaittaohjelmien voimistuminen sekä generatiivisen tekoälyn lisäämät tietovuotoriskit.

Nordic laajentaa IoT-yhteydet maanpinnalta satelliitteihin

Nordic Semiconductor on laajentanut solukkoverkkoihin perustuvaa IoT-valikoimaansa satelliittiyhteyksiin uudella nRF9151 SMA -kehitysalustalla ja siihen julkaistulla modeemiohjelmistolla. Kyseessä on yhtiön ensimmäinen askel kohti suoraa IoT-yhteyttä satelliitteihin, mikä avaa tuen NB-IoT NTN -tekniikalle, joka on määritelty 3GPP:n Rel.17-standardissa.

Fortinet: tekoäly murtautuu verkon aukkoihin jopa sekunneissa

Kyberrikollisten toimintamallit muuttuvat nopeasti teollisiksi prosesseiksi, joissa tekoäly ja automaatio lyhentävät hyökkäyksen läpiviennin aikajänteen päivistä minuutteihin – pahimmillaan sekunteihin. Fortinetin tuore 2026-uhkaennuste kuvaa tilanteen, jossa hyökkäysten nopeus muodostuu ensi vuoden tärkeimmäksi riskitekijäksi organisaatioille.

FAT ei enää riitä sulautetuissa

Sulautettujen laitteiden valmistuksessa käytettävät tiedostokuvat kasvavat nopeasti, kun tuotteisiin pakataan yhä suurempia ohjelmistopaketteja, AI-malleja ja kartta- tai konfiguraatiodatoja. Yksittäiset tiedostot voivat nykyään ylittää FAT32-järjestelmän neljän gigatavun rajan, ja samalla tallennusmuistit ovat siirtyneet kymmenistä gigatavuista satoihin. Tämä kasvattaa tarvetta joustavammille tiedostojärjestelmille sekä tehokkaille tuotantotyökaluille, jotka pystyvät käsittelemään entistä suurempia ja monimutkaisempia kokonaisuuksia.

Nvidia haluaa 1000-kertaistaa piirien suunnittelun tehokkuuden

Nvidia jatkaa aggressiivista investointitahtiaan piiri- ja tekoälyalan ytimeen. Yhtiö osti viime viikolla kahden miljardin dollarin arvosta uusia osakkeita EDA-jätti Synopsysista. Samalla käynnistyy strateginen yhteistyö, jonka tavoitteena on kiihdyttää Synopsysin ja sen kesällä ostaman Ansysin suunnittelu- ja simulointityökalujen suorituskykyä jopa 16-1000-kertaiseksi. Luit oikein, siis tuhatkertaiseksi.

AMD ahtoi sulautetun tehon pienempään tilaan

AMD on esitellyt uuden EPYC Embedded 2005 -prosessoreiden sarjan, joka tuo Zen 5 -arkkitehtuurin suorituskyvyn entistä pienempään ja energiatehokkaampaan sulautettuun pakettiin. Uutuus on suunniteltu tiukasti rajattuihin verkko-, tallennus- ja teollisuuslaitteisiin, joissa laskentateho, lämmöntuotto ja korttitila on optimoitava tarkasti.

Kuusi eurooppalaista mukana VTT:n NATO-kiihdyttämössä

VTT käynnistää tammikuussa 2026 Suomen ensimmäisen NATO DIANA -yrityskiihdyttämön, jonka teemana ovat tulevaisuuden viestintäteknologiat. Otaniemessä toteutettava ohjelma on osa liittokunnan laajaa DIANA-kokonaisuutta, jonka tavoitteena on vauhdittaa kaksoiskäyttöteknologioiden kehitystä ja tuoda puolustuskäyttöön uutta tekniikkaa nykyistä nopeammin.

Hintaopas: RAM-muistien hinnat hurjassa kasvussa

RAM-muistien hinnat ovat ampaisseet Suomessa ennätykselliseen nousuun, kertoo hintavertailupalvelu Hintaoppaan tuore data. Viimeisen kolmen kuukauden aikana peräti 96 prosenttia kaikista RAM-tuotteista on kallistunut yli kymmenellä prosentilla ja keskimääräinen nousu on poikkeukselliset +168 prosenttia.

Bluetoothin kanavaluotaus edellyttää huolellista, räätälöityä antennisuunnittelua

Bluetooth 6.0 -standardin tuoma kanavaluotaus (Channel Sounding) muuttaa BLE-laitteiden etäisyysmittauksen perusteita. Uusi tekniikka mahdollistaa senttimetriluokan tarkkuuden ilman erillisiä UWB- tai millimetriaaltopiirejä, mutta samalla se nostaa antennille täysin uudenlaisia vaatimuksia.

Tria antaa Qseven-moduuleille pitkän eliniän

Tria Technologies on tuonut markkinoille kaksi uutta Qseven-moduulia, jotka pidentävät tämän suositun, mutta jo osin vanhentuneen COM-standardin elinkaarta jopa vuoteen 2034 – ja optiolla aina vuoteen 2039 saakka. Uudet TRIA-Q7-ASL- ja TRIA-Q7-ALN-moduulit perustuvat Intelin tuoreisiin Amston Lake- ja Alder Lake N -alustoihin, mikä tuo Q7-suunnitteluihin selvästi aiempaa enemmän suorituskykyä ilman tarvetta vaihtaa olemassa olevaa emolevyä.

Kevyempi 5G on sopiva useimpiin autoihin

Italialainen Marelli tuo autoihin kevyemmän 5G-tekniikan, joka lupaa ratkaista monta autoteollisuuden telematiikan kipukohtaa. Uusi 5G RedCap -ratkaisu tarjoaa 50 prosenttia suuremman datanopeuden ja noin puolet pienemmän viiveen kuin nykyinen 4G, mutta lähes samalla kustannustasolla. Tarkoitus on tarjota edullinen 5G-vaihtoehto juuri niille ajoneuvoille, jotka eivät tarvitse täyden 5G:n gigabittiluokan nopeuksia tai monimutkaista laitteistoa.

Renesas toi nopean Wi-Fin suosituille mikro-ohjaimilleen

Renesas laajentaa RA-mikro-ohjainperhettään merkittävällä tavalla tuomalla siihen yhtiön ensimmäiset Wi-Fi 6 -ratkaisut. Uudet RA6W1- ja RA6W2-piirit tuovat nopean kaksikaistaisen Wi-Fi-yhteyden suoraan MCU-arkkitehtuuriin, ja RA6W2 lisää samaan pakettiin myös Bluetooth LE -radion. Julkaisu on merkittävä etenkin IoT- ja kotiautomaatiosovelluksille, joissa Wi-Fi on perinteisesti ollut haasteellinen tekniikka suuren virrankulutuksensa vuoksi.

Qi2-lataus ottaa ison askeleen Samsungin tuella

Qi2-standardi on saanut Android-markkinoilla toistaiseksi viileän vastaanoton, mutta tilanne muuttuu nopeasti. Tuore vuoto vahvistaa, että Samsung ottaa täyden Qi2-tuen käyttöön tulevassa Galaxy S26 -sarjassaan, joten ensimmäistä kertaa magneettirengas integroidaan suoraan puhelimen runkoon. Samalla Samsung siirtyy uuden Qi 2.2 -teholuokan käyttöön, mikä nostaa langattoman latauksen nopeuden jopa 25 wattiin.

ETNdigi 1/2025 is out
2025  # mobox för wallpaper
TMSNet  advertisement

© Elektroniikkalehti

 
 

TECHNICAL ARTICLES

Onko muisti GenAI:n pullonkaula?

ETN - Technical articleKun suurteholaskennan (HPC) työkuormat monimutkaistuvat, generatiivinen tekoäly sulautuu yhä tiiviimmin moderneihin järjestelmiin ja lisää kehittyneiden muistiratkaisujen tarvetta. Vastatakseen näihin muuttuviin vaatimuksiin ala kehittää uuden sukupolven muistiarkkitehtuureja, jotka maksimoivat kaistanleveyden, minimoivat latenssin ja parantavat energiatehokkuutta.

Lue lisää...

OPINION

Commodore 64 Ultimate on täydellistä nostalgiaa – ja täysin tarpeeton

Commodore 64 Ultimate on ehkä täydellisin nostalgialevyke, jonka 2020-luvun retrobuumi on meille toistaiseksi tarjonnut. Se näyttää Commodorelta, kuulostaa Commodorelta ja toimii Commodorena – koska se pitkälti on Commodore. Uusi laite perustuu AMD Xilinx Artix-7 -FPGA:han, joka jäljentää alkuperäisen emolevyn logiikan piiritasolla. Mutta mitä enemmän speksejä selaa, sitä selvemmin nousee esiin yksi kysymys: miksi kukaan tarvitsee tätä?

Lue lisää...

LATEST NEWS

  • Koaksiaalinen tehomittaus venyy 150 gigahertsiin
  • Häiritsivätkö Muskin satelliitit tietoliikennettä tahallaan?
  • Turkulaisyrityksen neuromorfinen piiri matkii silmää
  • RISC-V on selvästi Qualcommin takaportti
  • Ruotsalaiset kehittivät maailman ensimmäisen ultraohuen natriumpariston

NEW PRODUCTS

  • Pian kännykkäsi erottaa avaimen 11 metrin päästä
  • Lataa laitteet auringon- tai sisävalosta
  • DigiKeyn uutuus: nyt voit konfiguroida teholähteen vapaasti verkossa
  • PCIe5-tallennusta datakeskuksiin pienellä virralla
  • Kilowatti tehoa irti USB-tikun kokoisesta muuntimesta
 
 

Section Tapet