Kodin elektroniikan, tietotekniikan, mobiililaitteiden sekä isojen ja pienten kodinkoneiden myynti nousi vuoden kolmella ensimmäisellä neljänneksellä peräti 9,5 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Elektroniikan tukkukauppiaiden mukaan suomalaiset ovat koronapandemian aikana panostaneet viihde-elektroniikkaan.
Esimerkiksi televisioiden myynti jatkoi tasaista 4,6 prosentin kasvuaan. Moni on päivittänyt televisionsa uudempaan älytelevisiomalliin, joilla pystyy käyttämään suosittuja suoratoistopalveluita ja myös itse päättämään milloin haluaa katsoa suosikkisisältöä.
Hifi- ja mobiilikuulokkeiden myynti nousi 42,9 ja tietokone- ja pelikuulokkeiden peräti 48,3 prosenttia. Etäkokoukset ovat monille tärkeä syy uusien kuulokkeiden hankintaan.
Tietokoneiden myynti kasvoi vuoden kolmella ensimmäisellä neljänneksellä 16,5 prosenttia, ja niitä ostettiin 304 570 kappaletta. Tablettikauppa vilkastui 11,4 prosentilla. Älypuhelimia ostettiin 1 444 968 kappaletta eli 1,6 prosenttia aiempaa vähemmän. Keskihinta kuitenkin nousi neljä prosenttia, joten myynti kasvoi 2,4 prosenttia. Älykellojen myynti jatkoi vahvaa kasvuaan (60,0 %), ja kappalemäärissä myynti kasvoi peräti 65,4 prosenttia.