BYD:n uuden Super e-Platformin kruununjalokivi on Megawatt Flash Charging -teknologia. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että sähköauton akkuun voidaan ladata 400 kilometrin toimintamatka vain viidessä minuutissa. Tämä on käytännössä sama aika, mikä kuluu tavallisen polttomoottoriauton tankkaamiseen.
BYD:n uusi latausratkaisu pesee nykyiset kilpailijat selvästi. Esimerkiksi Tesla Supercharger V3:n maksimi on 250 kW, ja uusimman V4-version 350 kW – kun taas BYD:n järjestelmä tarjoaa jopa 1000 kW (1 MW) tehoa. Se on neljä kertaa nopeampi kuin Teslan laturit, ja tällä hetkellä maailman nopein massatuotantoon tuleva latausteknologia.
Super e-Platformin ytimessä on täysin uudistettu Flash Charging Battery, jossa käytetään 1000A latausvirtaa. Akku hyödyntää innovatiivisia ionikanavia, jotka vähentävät sisäistä vastusta 50 prosenttia ja mahdollistavat nopean energiansiirron.
BYD on myös kehittänyt maailman ensimmäisen massatuotetun 30 000 RPM sähkömoottorin sekä uusia piikarbidipohjaisia (SiC) tehosiruja, jotka kestävät jopa 1500V jännitteitä. Kokonaisuudessaan auto toimii 1000 voltin korkeajännitejärjestelmällä, mikä kattaa akuston, moottorin ja muut keskeiset sähkökomponentit.
BYD aikoo rakentaa Kiinaan yli 4000 Megawatt Flash Charging -asemaa. Uusi Super e-Platform tulee ensimmäisenä käyttöön BYD Han L ja Tang L -malleissa, joiden ennakkomyynti on alkanut Kiinassa. Julkinen lanseeraus tapahtuu huhtikuussa 2025.