Xiaomi nousi kolmannella vuosineljänneksellä globaaleilla älypuhelinmarkkinoilla kolmannelle sijalle ohittaen samalla Applen. Xiaomin kasvua siivitti nopea markkinaosuuden kasvu Intiassa ja aseman vahvistuminen Kiinan markkinoilla.
Xiaomin kasvua vauhditti myös laajeneminen uusiin maihin esimerkiksi Euroopassa. Vuonna 2010 perustettu Xiaomi aloitti puhelinmyynnin Suomessa vuonna 2018.
Counterpoint Researchin mukaan Xiaomi toi vuoden 2020 kolmannella neljänneksellä markkinoille 46,2 miljoonaa laitetta ja sen osuus maailmanmarkkinoista oli 13 prosenttia. Toimitusten määrä kasvoi edellisvuodesta 46 prosenttia edellisvuodesta.
Counterpointin tilastossa Samsung oli heinä-syyskuussa kärjessä 79,8 miljoonalla myydyllä älypuhelimella, millä lohkesi 22 prosentin markkinaosuus. Huawein myynti laski 50,9 miljoonaan älypuhelimeen ja markkinaosuus 14 prosenttiin. Xiaomin jälkeen Applen markkinaosuus oli 11 prosenttia.
IDC:n tilastot kolmannelta neljännekseltä todistavat samaa. Viiden suurimman valmistajan joukossa Xiaomin kasvuprosentti (+42%) oli omaa luokkaansa.