Electronica - Autoihin on kehitetty jo pitkään erilaisia kuljettajaa avustavia ja häntä varoittavia järjestelmiä. Kaksipyöräisille vastaavia tekniikoita ei ole juuri aiemmin ollut, mutta Münchenin messuilla demotaan sellaista. ADA-nimen sijaan puhutaan ARAS-tekniikasta (Advanced Rider Assistance System).
Demopyörä oli onsemin osastolla. tekniikka on kehitetty yhdessä israelilaisen Ride Visionin knassa, jonka CAT-tekniikka (Collision Aversion Technology) käyttää konenäköä tekoälyn (AI) kanssa. Pöyrän moottorin kylkeen asennettu ECU-yksikkö prosessoi onsemin AR0147AT-kuva-antureiden kuvaamaa dataa.
CAT antaa ajajille oikea-aikaisia varoituksia tiellä uhkaavista vaaroista. Signaalit ovat erivärisiä ledejä moottoripyörän peileissä. Ledejä voi kukin valmistajia asemoida haluamallaan tavalla. CAT lupaa välttää suuren osan onnettomuuksista, joissa esimerkiksi auto lähestyy pyörää kuolleesta kulmasta.
Demopyörän etuä ja takapäässä oli onsemin AR0147AT-kuvasensorilla varustettua kamera. Kamerat tallentavat korkealaatuisia kuvia ja lähettävät ne pieneen sisäiseen prosessointiyksikköön, joka käyttää Ride Visionin patentoituja ja ainutlaatuisia algoritmeja kaksipyöräisille ajoneuvoille. Algoritmit monitoroivat pyörän ympäristöä 360-asteisesti ja varoittavat uhkaavista törmäyksistä huomaamattomasti.
Ride Vision -käyttäjät voivat mukauttaa hälytysten tasoa henkilökohtaisessa sovelluksessa. Ride Vision on tällä hetkellä ainoa kaupallinen ARAS-tuote, ja se on jo saavuttanut aaltoja valituilla markkinoilla ympäri maailmaa, mukaan lukien Israelissa, Australiassa, Saksassa, Sveitsissä, Itävallassa ja pian myös Yhdysvalloissa.
AR0147AT on osa onsemin Hayabusa-anturiperhettä, jossa on skaalautuva tarkkuus ja korkea dynaaminen alue sekä ledivärähtelyn esto. Anturiperheen nimi on mitä sopivin, sillä Hayabusa tunnetaan Suzukin superpyöränä, joka pitkään oli maailman nopein sarjavalmisteinen moottoripyörä.