Vaikka iPhone on ollut Applen menestynein tuote julkaisustaan vuonna 2007 lähtien, viime vuosikymmenen aikana yhtiön palveluliiketoiminta on kasvanut huimasti ja noussut yhdeksi merkittävimmistä tulonlähteistä. AltIndex.com-sivuston tietojen mukaan Applen palvelutulot ovat kasvaneet 433 % viimeisen kymmenen vuoden aikana, mikä on nelinkertainen kasvu iPhoneen verrattuna.
Apple on luonut laajan valikoiman palveluita vahvistaakseen ekosysteemiään, kuten Apple Musicin, iCloudin, Apple Fitness+:n, Apple TV+:n ja Apple Arcaden, joilla kaikilla on nykyään miljoonia käyttäjiä ympäri maailmaa. Näiden palveluiden saumaton integrointi Applen laitteisiin on muuttanut ne valtavaksi tulonlähteeksi.
Statistan ja Applen virallisten tietojen mukaan yhtiön palvelutulot olivat noin 18 miljardia dollaria vuonna 2014, mikä oli tuolloin 30 % vähemmän kuin Mac- ja iPad-myynti ja viidesosa iPhonen tuotoista. Vuoteen 2020 mennessä palvelutulot olivat nousseet jo 53 miljardiin dollariin, mikä merkitsi 195 % kasvua kuudessa vuodessa.
Kasvu on kuitenkin kiihtynyt entisestään viime vuosina. Vuonna 2021 palvelutulot olivat 68 miljardia dollaria, vuonna 2023 ne nousivat 85 miljardiin dollariin, ja viime vuonna saavutettiin uusi ennätys, 96,1 miljardia dollaria. Tämä edustaa valtavaa 433 % kasvua kymmenessä vuodessa – ylivoimaisesti nopeinta kasvua Applen liiketoimintasegmenteissä.
Vertailun vuoksi iPhonen myynti kasvoi samalla ajanjaksolla 97 %, nousten 101 miljardista dollarista 201 miljardiin. Mac-myynti kasvoi maltilliset 12 %, tuottaen 27 miljardia dollaria vuonna 2024. iPad oli ainoa segmentti, jossa myynti laski – sen tuotot putosivat 10 % viimeisen vuosikymmenen aikana.
Palveluiden osuus Applen kokonaisliikevaihdosta on kasvanut merkittävästi. Kymmenen vuotta sitten palvelut muodostivat vain 9,9 % yhtiön liikevaihdosta, mutta vuonna 2024 osuus oli jo 24,3 %.
Vaikka iPhone on edelleen Applen tärkein tuote, sen osuus yhtiön kokonaisliikevaihdosta on laskenut hieman. Viime vuyonna iPhone vastasi 51,5 % Applen liikevaihdosta, kun kymmenen vuotta sitten osuus oli 55 %. Premium-mallit, erityisesti Pro-versiot, ovat auttaneet Applea säilyttämään johtavan asemansa älypuhelinmarkkinoilla ja pitämään kilpailijat, kuten Samsungin, takanaan.