Ruotsalainen Einride tunnetaan autonomisten rekkojen pioneerina. Sen ensimmäisiä malleja myydään jo ja nyt yhtiö kertoo, että toisen polven Pod-robottirekat tulevat perustumaan Ndivian Orin-prosessorialustaan.
Nvidia esitteli Drive AGX Orin -alustan lähes vuosi sitten. Kyse on ajoneuvojen järjestelmäpiiristä, jonka kehitykseen Nvidia panosti neljä vuotta. Kyse on 17 miljardin transistorin piiristä, jolta löytyy Nvidian uudet grafiikkaytimet sekä Arm Hercules -prosessoriytimet.
Ndivian mukaan Orin tuo ajoneuvoihin 7-kertaisen laskentakyvyn edellisen polven Xavier-suorittimiin verrattuna. Orinin suorituskyky yltää 200 biljoonaan operaatioon sekunnissa (TOPS).
Eindrieden teknologiajohtaja Per Degermanin mukaan autonomisten ajoneuvojen turvallisuus ja toiminnallisuus saavutetaan kahdella tavalla: monimuotoisuudella ja redundanssilla. - Tarvitaan kehittyneimmät prosessorit, jotta voimme ottaa huomioon monimuotoisuuden lukemattomissa toimintaskenaarioissa ja kehittää toiminnallisuuden parantamiseksi tarvittavan redundanssin, Degerman sanoo. Näihin vaatimuksiin Einride vastaa Orin-piireillä.
Einride Pod on ensimmäinen ajoneuvo, joka mahdollistaa täysin miehittämättömän ja sataprosenttisesti sähköisen raskaan tavaraliikenteen, joka mullistaa liikenteen kestäväksi ja kustannustehokkaaksi. Seuraavan sukupolven Pod vie AET-toiminnot seuraavalle tasolle aidatun alueen käytöstä (AET 1) moottoriteihin (AET 4), joka vastaa huomattavaa osaa maailmanlaajuisista liikennetarpeista.