Jotta sähköauto kulkisi akullaan mahdollisimman pitkään aj energiatehokkaasti, vaaditaan akuston hallintajärjestelmältä paljon. Pickering Interfaces on esitellyt kaksi PXI-pohjaista akkusimulaattoria, jotka ovat ihanteellisia akuston emulointiin akunhallintajärjestelmien (BMS) testisovelluksissa.
Moduulit 41-752A (PXI) ja 43-752A (PXIe) mahdollistavat tasajännitteen ja virran lukemisen joko ohjelmallisesti tai Pickeringin paneeliohjauksen avulla. Jokainen kennosimulaattori on erittäin tarkka ja speksattu ± 5 mV välille 1 - 7 voltin alueella.
Akkusimulaattori vie testausjärjestelmästä vain yhden PXI-korttipaikan. Niitä on saatavana 2-, 4- tai 6-kennoisten akkujen simulointiin moduulia kohti. Moduulit on täysin eristetty maasta ja toisistaan, mikä helpottaa sarjayhteyttä akkujen simuloimiseksi kennostona eli pinotussa arkkitehtuurissa.
750 V: n eristysesteen ansiosta moduuleja voidaan käyttää simuloimaan pienitehoisia akkuja, joita käytetään yleisesti ajoneuvojen käyttövoimana. Akun latausemulointi on saatavilla 100 mA asti.
Jokainen kenno tarjoaa itsenäiset virta- ja anturiliitännät, jolloin simulaattori voi tunnistaa etäkuormituksen ja korjata johdotushäviöt. Akkusimulaattori on suunniteltu vastaamaan dynaamisiin kuormiin, mikä minimoi paikallisten irrotuskondensaattoreiden tarpeen kuormassa.
Pickering tarjoaa laajan ohjelmistotuen kaikille tuotteilleen. Tämän tuen avulla käyttäjät voivat suunnitella sovelluksensa haluamallaan käyttöjärjestelmällä ja ohjelmointikielillä (C/C ++, .NET, Python, LabVIEW/LabWindows, MATLAB jne.), joten simulaattorien integrointi nykyiseen tai uuteen järjestelmään on saumatonta.