Komponenttien jakelija Farnellin suunnitteluyhteisö element14 on uudistanut verkkokauppansa järjestelmäympäristöä. Tavoitteena oli helpottaa tilausten tekoa ja tehdä sivujen käytöstä aiempaa yksilöllisempää.
Element 14 kertoo, että 60 prosenttia sen Euroopan liikevaihdosta tulee verkkokaupan kautta. Uusi ominaisuuksia sivustolle on tuotu asiakaspalautteen perusteella. Paranneltu on esimerkiksi hakutoimintoja ja tuotevalikoimaan tutustumista.
Käyttöä tehostavia uudistuksia ovat muun muassa aiempaa nopeampi haku, johon on lisätty mahdollisuus vertailla tuotteita ja tarkastella yksityiskohtaisia tuote- ja muita tietoja, sekä yksinkertaistettu maksuprosessi, joka helpottaa ja nopeuttaa tilauksen viimeistä vaihetta. Lisäksi uudistuksiin sisältyy mukautusvaihtoehtoja, kuten suosikkien lisääminen ja mahdollisuus valita useasta toimitusosoitteesta, jolloin toistuvien tilausten tekeminen helpottuu.
Farnell element14:n myynnin ja markkinoinnin johtaja Alan Paterson kertoo, että uusi alusta otettiin käyttöön Pohjois-Amerikassa viime vuoden lopulla Kanadan onnistuneen kokeilujakson jälkeen. - Uudistuksista saatu palaute on ollut erittäin myönteistä. Asiakas on aina etusijalla. On ensisijaisen tärkeää, että asiakkaiden verkkokokemus on paras mahdollinen, Paterson sanoo,
Uudet sivut löytyvät täältä.