HSU edustaa merkittävää innovaatiota anturitekniikassa, sillä se on ensimmäinen, joka yhdistää shuntti- ja Hall-ilmiötunnistuksen yhteen komponenttiin. Tämä integrointi yksinkertaistaa järjestelmäarkkitehtuuria, parantaa turvallisuutta ja mahdollistaa saumattomat päivitykset muuttamatta mekaanista asettelua. Lisäksi se pienentää tarvittavien komponenttien määrää.
Sähköauton akuston valvontajärjestelmällä on kolme keskeistä roolia: se hallitsee akun varaustilaa ja kuntoa, pitää järjestelmän ja loppukäyttäjän turvassa ja suorittaa kennojen tasapainotuksen osana akun optimointiprosessia. Korkeamman turvallisuustason saavuttamiseksi järjestelmäinsinöörit käyttävät tyypillisesti kahta erillistä laitetta: shunttia 2000 A:n mittaamiseen ja täysin eristettyä virta-anturia 2000 A:n mittauksiin asti.
Nyt LEM on yhdistänyt molempien teknologioiden ominaisuudet ja suorituskyvyn yhdeksi piiriksi ja integroinut sen BDU:hun. Signaalit molemmista osioista – shuntista ja virta-anturista – kerätään sitten BMS:llä.
Shuntin resistanssi on erittäin alhainen, 25 µΩ, ja Hall-osa on galvaanisesti eristetty, tarkkuudella 2 % 500 A:lla ja 5 % 2000 A:lla. Signaaliliikennelinjat on erotettu toisistaan (shunttisignaali ja analoginen tai digitaalinen väylä Hall-osalle), ja shuntin lämpötilakompensointia varten on NTC-signaali (negatiivisen lämpötilan kompensointi).
Molempien osien virranmittausalue on jopa ±2000 A 10 sekunnin ajan, ja käyttölämpötila-alue on laaja -40 °C - +125 °C.