Dell on julkaissut ensimmäisen tietotekniikan huoltoon tarkoitetun lisätyn todellisuuden mobiilisovelluksen. Uusi Dell AR Assistant -sovellus sisältää helpot, vaiheittaiset ohjeet yli sadan eri tietokoneen, palvelimen ja tallennuslaitteen huolto- ja päivitystarpeisiin. Sovellus on ladattavissa ilmaiseksi Apple Storessa ja Google Play Storessa seitsemällä eri kielellä.
Dellin mukaan tavoitteena on, että kuluttajat voivat helposti korjata laitteita itse siellä, missä he voivat. AR-tekniikka voi lyhentää korjausaikaa ongelmissa, jotka käyttäjät voivat itse ratkaista pienellä Dellin avulla.
Sovelluksen kehitys nopeutui koronapandemian alkukuukausina, kun teknikot eivät päässeet vierailemaan ihmisten kodeissa. Tällä hetkellä Dell AR Assistantin käyttö riippuu ensin asianmukaisesta diagnoosista ja sitten osien tilaamisesta teknisen tukitiimin kautta. Dellin tulevaisuuden suunnitelmissa tarkoitus on tehdä osista entistä helpommin ja helpommin saataville verkkokaupassa.
Dell tarjoaa tuoteoppaita ja niihin liittyviä resursseja verkossa – ja on tarjonnut jo yli vuosikymmenen ajan. Tämä sisältää ohjelmistojen, ohjainten, BIOSin, laiteohjelmiston, käyttöjärjestelmän ja tietoturvakorjausten lataukset. Dell AR Assistant on luonteva jatke oppaille. Sovelluksen avulla käyttäjät voivat nähdä laitteensa ja niiden korjaamisen käyttämällä lisättyä todellisuutta älypuhelimen kameran avulla.
Dell AR Assistantiin voi tutustua Youtubessa.