ADAS- eli kuljettajaa avustavien laitteiden määrä autoissa kasvaa koko ajan, kun niillä monitoroidaan kasvavaa määrää muuttujia ajaessa. Näiden laitteiden tarkkuus edellyttää esimerkiksi tarkempia magneettiantureita.
Allegro MicroSystems on esitellyt kaksi mullistavaa sijaintianturia ADAS-sovelluksiin. Piirit perustuvat sekä TMR- että pystysuorien Hall-elementtien yhdistämiseen samalle sirulle. Piirit ovat ensimmäisiä laatuaan autoelektroniikan markkinoilla.
A33110- ja A33115-sijaintianturit lanseerattiin Sensors Converge -konferenssissa San Josessa. Pystysuoran Hall-vaikutuksen ja tunnelointimagnetoresistanssin (TMR) yhdistelmä tuo sijainnin ja asennon aistimiseen jopa kahdeksan kertaa suuremman herkkyyden, kun lukemia verrataan perinteisiin GMR-antureihin. Perinteisiin Hall-antureihin verrattuna resoluution parannus on vieläkin suurempi.
Tulevaisuuden autonomiset ajoneuvot vaativat kehittyneitä sähköisiä ohjaustehostinjärjestelmiä (EPS), joissa on tarkat moottorin ohjausominaisuudet, sekä nopean vasteajan omaavat jarrutusjärjestelmät tai sähkömekaaniset jarrut. A33110- ja A33115-antureissa pystysuoran Hall-efektin (VHT) mittaaminen mahdollistaa tarkat turvallisuustarkastukset, mukaan lukien matalan kentän ja puuttuvien magneettien havaitsemisen. Nämä korkearesoluutioiset anturit ovat ASIL D -yhteensopivia.
Allegron A33110- ja A33115-anturit tarjoavat magneettisen kulman havaitsemisen sekä ensisijaisen (TMR) että toissijaisen (VHT) muuntimen kautta, joista kutakin prosessoi kaksi itsenäistä kanavaa. Molemmissa muuntimissa on erilliset säätimet ja lämpötila-anturit. Tämä ainutlaatuinen konfiguraatio mahdollistaa korkeatasoisen turvallisuuden ja diagnostisen kattavuuden, joita tarvitaan automatisoituun ajoon.
Lisätietoja täältä.