Electronica - Akuston varauksen taso herättää sähköauton omistajissa niin paljon huolta, että oireille on keksitty nimikin: latausahdistus. Tätä oireyhtymää yritetään helpottaa myös Münchenin Electronica-messuilla. Onsemin mukaan apua löytyy piikarbidipohjaisesta tehoelektroniikasta.
Onsemi toimittaa Mercedes-Benzille tehokkaat piikarbidi- eli SiC-tehomoduulit, jotka lisäävät sen VISION EQXX -mallin toimintasädettä. Onsemin VE-Trac SiC -moduulit lisäävät täyssähköisen Mercedes-Benz VISION EQXX:n vetoinvertterin tehokkuutta ja alentavat painoa, mikä laajentaa ajoneuvon toimintasädettä jopa 10 prosenttia.
Mercedeksen mukaan VISION EQXX:llä ajettiin yhdellä latauksella 1202 kilometrin eli 747 mailin matka Stuttgartista Silverstoneen Englantiin. Kyse on yhdellä latauksella kuljetun matkan ennätyksestä.
VISION EQXX asettaa uudet standardit sähköiselle toimintasäteelle ja tehokkuudelle. Auto kuluttaa alle 10 kWh energiaa 100 kilometriä kohti. Tämä perustuu alhaiseen ilmanvastuskertoimeen (vain 0,17), kevyeen rakenteeseen, alhaiseen vierintävastukseen ja akun käytöllä, joka varastoi 100 kWh energiaa puolta pienemmässä tilassa ja 30 prosenttia pienemmällä painolla kuin vastaavat tämän hetken akut.
Sähköjärjestelmä varmistaa, että 95 prosenttia ajoakkuun varastoidusta energiasta saavuttaa pyörät. Tämä on iso parannus polttomoottoriajoneuvoihin, joissa vain 30 prosenttia moottorin energiasta yltää renkaille asti.
Onsemin ydinosaamista on myös tehomoduulin kotelointi, jolla voidaan maksimoida lämmönjohtaminen ja parantaa tehoa.