Electronica - PXI on National Instrumentsin jo 1980-luvulla kehittämä testausväylä, mutta avoimena tekniikkana se on edelleen monikäyttöinen. Tämä näkyy myös Electronicassa, jossa Pickering Interfaces esittelee PXI-pohjaista sähköauton akustonhallinnan testausjärjestelmää.
Yhdessä Austin Consultantsin kanssa Pickering on kehittänyt PXI-pohjaisen monikennoakuston simulaattorimoduulin, johon voidaan testissä syöttää vikasyötteitä kytkimillä.
Tuotepäällikkö Paul Bovingdonin mukaan akunhallintajärjestelmien (BMS) tehokas testaus ja validointi on yksi merkittävistä haasteista sähköajoneuvojen yleistyessä. - Modulaaristen PXI-pohjaisten kytkin- ja simulointimoduulien käyttö tarjoaa monia etuja BMS:n testauksessa. Niillä voidaan luoda joustava testijärjestelmä vastaamaan akuston tarkkoja vaatimuksia.
Pickeringin BMS-demo pitää sisällään akkusimulaattorin, kenno-oikosulkuja ja katkenneita johtoja simuloivat vikasyötteet, akun kuormituksen simuloinnin, lämpötila-antureiden toiminnan simuloinnin, akkulaturin simuloinnin ja järjestelmän ohjauksen.
Kokonaisuus sopii 18-paikkaiseen PXIe-kehikkoon. Pickering esitteli juuri messujen alla uuden 18-kehikon, johon sopii yksi järjestelmäkortti, yksi ajoituskortti ja omaan sovellus/tuotekehitykseen on 16 korttipaikkaa. Mallimerkinnän 42-926 saaneen 4U-profiilisen kehikon takana on 1200 watin teollisuuskvalifioitu virtalähde, josta moduuleihin voidaan syöttää vaativia virtoja.