Sähköautojen arkkitehtuureissa on käynnistymässä siirtyminen 400 voltin järjestelmistä 800-volttiisiin. Englantilainen Pickering Interfaces on esitellyt PXI-pohjaisen simulaattorijärjestelmän, jolla näitä akustoja ja niiden voidaan emuloida.
Pickering päivitti 41/43-752A-akkusimulaattorivalikoimansa viime viikolla. Uudet moduulit ovat ihanteellisia sähköajoneuvojen akuston emulointiin BMS-testisovelluksissa. Jännite-eristys on nostettu 1000 volttiin, jotta voidaan emuloida 800 voltin akustoja.
Sähköajoneuvoihin, sähkölentokoneisiin ja muihin auto-, ilmailu- ja energian varastointisovelluksiin kohdistetut akkusimulaattorimoduulit vievät vain yhden paikan PXI- tai PXIe-kehikosta. 41-752A-111 (PXI) ja 43-752A-111 (PXIe) ovat 2-, 4- tai 6-kanavaisia akkusimulaattoreita, jotka pystyvät syöttämään jopa 7 V ja 300 mA kanavaa kohti. Kanavat on täysin eristetty maasta ja toisistaan, mikä mahdollistaa sarjakytkennän simuloitaville akuille.
Moduulit voidaan yhdistää muihin Pickeringin PXI-kytkimiin ja simulaatiomoduuleihin, mukaan lukien suurjännitekytkentä, vian lisäys, termoparisimulaatio ja RTD-simulaatio, sekä muiden valmistajien PXI-moduulien, kuten CANbus-liitännän, kanssa. 41/43-752A:ta voidaan käyttää myös 6-kanavaisena täysin eristettynä virtalähteenä, jossa jokaisella kanavalla on erilliset anturilinjat.
Pickeringin simulaatiotuotepäällikkö Paul Bovingdonin mukaan suurimman osan sähköautoteollisuudesta odotetaan siirtyvän 400 V:sta 800 V:n arkkitehtuureihin vuoteen 2025 mennessä. Tämä tarkoittaa huomattavasti nopeampia latauksia.
Lisätietoja täällä.