Jos sähköauton latauksessa tapahtuu jokin odottamaton vika, järjestelmään saattaa ehtiä kymmenien kiloampeerien ylikuorma. PCIM Europessa Microchip Technology esittelee SiC- eli piikarbidipohjaista ratkaisua, joka pystyy havaitsemaan ja katkaisemaan vikavirrat mikrosekunneissa, 100–500 kertaa nopeammin kuin perinteiset mekaaniset lähestymistavat.
Nopea vasteaika vähentää oleellisesti huippuoikosulkuvirtoja kymmenistä kiloampeereista satoihin ampeeriin, mikä voi estää vikatapahtuman johtamisen katastrofiin. Nürnbergissä Microchip esittelee E-Fuse-ratkaisua 400–800 voltin akkujärjestelmille.
E-Fuse-esittelyn nollattavalla ominaisuudella suunnittelijat voivat helposti pakata E-sulakkeen ajoneuvoon ilman suunnittelun huollettavuutta koskevia rajoituksia. Tämä vähentää suunnittelun monimutkaisuutta ja mahdollistaa joustavan ajoneuvopakkauksen parantamaan sekä täyssähköisten että hybridiautojen virranjakelua.
OEM-valmistajat voivat nopeuttaa SiC-pohjaisten apusovellusten kehitystä E-Fuse-esittelysovelluksella sisäänrakennetun Local Interconnect Network (LIN) -tietoliikennerajapinnan ansiosta. LIN-liitäntä mahdollistaa ylivirtalaukaisun ominaisuuksien konfiguroinnin ilman laitteistokomponenttien muuntamista, ja se raportoi myös diagnostiikan tilan.
E-Fuse-suojaus Microchipin SiC MOSFET -teknologiaa ja PIC-mikro-ohjainten oheislaitteista riippumatonta CIP-toimintaa (Core Independent Peripherals). Ratkaisussa mukana olevat komponentit ovat autokäyttöön tarkoitettuja, ja osien määrä on pienempi ja luotettavuus parempi kuin erillisessä suunnittelussa.
EFuse-ratkaisuja voidaan suunnitella Microchipin MPLAB X -kehitysympäristössä. LIN Serial Analyzer -kehitystyökalun avulla asiakkaat voivat helposti lähettää ja vastaanottaa sarjaviestejä PC:ltä E-Fuse -demokortille.