Yhdysvalloissa tieliikenteen turvallisuutta valvova virasto NHTSA haluaa, että kaikki uudet autot osaavat jarruttaa automaattisesti jalankulkijan edessä. Tämä edellyttää uusia ratkaisuja ajoneuvoihin. Yksi niistä on lämpökamera, joka näkee kaiken jopa täysin pimeässä.
Owl Autonomous Imaging aikoo esitellä valmiita pimeänäköratkaisujaan tammikuun CES-messuilla. Autoteollisuuden OEM-valmistajat ja järjestelmätoimittajat etsivät antureita, jotka toimivat täydellisessä pimeydessä, kirkkaassa valossa, sateessa, lumessa ja sumussa eliminoidakseen jalankulkijoiden kuolemantapauksia.
Owlin LWIR-lämpökuvakokemus näyttää lämpöratkaisuja toiminnassa CES:ssä Las Vegasissa. LWIR-lämpökuvaus yhdistettynä luokituksen ja etäisyyden määrittämiseen tietokonenäön voi tunnistaa eläviä esineitä paremmin kuin mikään muu tunnistusmuoto.
Yhdistämällä Owlin uuden HD-lämpökameratekniikan tekoälyohjelmistoon, autot voivat paitsi nähdä lämpimiä olentoja (jalankulkijat, pyöräilijät ja suuret eläimet) edessä tiellä, myös tunnistaa, mitä ne ovat, ja pyytää sitten kuljettajaa hidastamaan vauhtia. Jos kuljettaja ei reagoi tarpeeksi nopeasti, auton järjestelmä voi automaattisesti hidastaa tai pysäyttää ajoneuvon.
Maailman johtavien autonvalmistajien parhaillaan arvioima ja testaama turvallisuustekniikka voi nähdä ja tunnistaa lämpimät esineet täydessä pimeydessä jopa lähes 200 metrin päässä. Owlin kamera perustuu levymäiseen anturiin, joka erottelee 1280 x 800 pikseliä. Anturi toimii 8-14 mikrometrin taajuusalueella.