Maailmassa myytiin viime vuonna hieman alle 305 tuhatta sähköautoa. Tänä vuonna määrä kasvaa 466 tuhanteen. Forst & Sullivan -tutkimuslaitos arvioi, että autojen ajokantama ratkaisee sähköauton suosion. Mitä pidemmälle yhdellä latauksessa voidaan ajaa, sen houkuttelevammaksi sähköauto tulee.
Yli 70 prosenttia sähköautoista on akkukäyttöisiä. Joka neljäs auto voidaan ladata suoraan sähköverkosta eli ne ovat ns. PHEV-tyyppiä (plug-in hybrid vehicles). Näiden määrä ja osuus markkinoista kasvaa nopeasti.
36 prosenttia sähköautoista myydään tällä hetkellä Pohjois-Amerikassa, joka on aina ollut hybridi- ja sähköautojen edelläkävijä. Euroopan osuus myynnistä on 27 prosenttia. Kiinassa myydään 24 prosenttia kaikista sähköautoista, mikä on ehkä yllättävän suuri osuus, mutta selittyy markkinoiden jättimäisellä koolla.
Kiinassa suuret valmistajat ovat hyötyneet merkittävistä valtion tuista sähköautoille. Valtion tuki kuitenkin pienenee viisi prosenttia joka vuosi, joten tämä vaikuttanee autojen myyntiin tulevaisuudessa.
Iso kysymys sähköautoille on latausverkoston rakentaminen. Tässä monet suuret valmistajat lyöttäytyvät yhteen sähköoperaattoreiden kanssa. Esimerkiksi Tesla on rakentanut tällä tavoin 120 latausasemaa Pohjois-Amerikkaan. Euroopassa Teslalla on 75 asemaa.