Nokian Microsoftille myyty kännykkäpuoli teki alkuvuonna yli 300 euron tappiot, mikä taisi olla ryhmän historian heikoin tulos. Uuden Nokian ytimen muodostama verkkopuoli sen sijaan kirjasi tammi-maaliskuussa historiansa parhaimman myyntikatteen.
Nokian verkkopuolen liikevaihto oli tammi-maaliskuussa 2328 miljoonaa euroa. Kate ennen erilliskuluja oli 39,6 prosenttia, mikä yhtiön mukaan on sen historian paras. Vuodentakaisesta kate parani 5,8 prosenttiyksikköä.
Luvuista selviää, että vaikka matkapuhelinverkkojen laitebisnes on äärimmäisen kovan kilpailun aluetta, uusi Nokia on taloudellisesti aivan eri tilanteessa kuin kännykkätappioiden vaivaama vanha yritys. Koko Nokian toimitusjohtajaksi nimitetyn Rejeev Surin johdolla verkkopuoli onnistuttiin kääntämään tappiollisesta yrityksestä voitolliseksi erittäin nopeassa ajassa.
Verkko-Nokian mukaan parantunut kate oli tulosta ohjelmistojen myynnin kasvusta ja paremmasta tehokkuudesta sen Global Services -toiminnoissa. Tämä näyttäisi viittaavan siihen, että varsinainen tukiasemalaitemyynti kärsii aiempaa pienemmistä katteista. Tämä on tietysti koko alan ongelma ja osin seurausta hieman epäterveestä hintakilpailusta operaattoriasiakkaita metsästettäessä.