NIWeek 2014, Austin - Tamperelainen konenäköön ja automaattiseen robottitestaukseen keskittyvä Optofidelity tavoittelee kovaa kasvua. Toimitusjohtaja Pertti Aimosen mukaan tänä vuonna noin 4,5 miljoonan euron yritys voi viiden vuoden kuluttua olla selvästi suurempi.
- Nykyisellä fokuksella olemme viiden vuoden päästä 15-20 miljoonan euron yritys, Aimonen uskoo.
Nykyinen fokus on kansainvälisesti kapea. Optofidelity keskittyy kosketusnäyttöjen ja sovellusten suorituskyvyn automatisoituun testaamiseen. Tämä on alue, jolla tamperelaisyritys on maailman ehdotonta huippua. Testaamisen tarve tulee jatkossa vain kasvamaan.
- Esimerkiksi eleohjaus on tulossa älypuhelimiin. Näitä uusia ominaisuuksia ei voida testata pelkästään simuloimalla. Testaamisen pitää tapahtua roboteilla, jotta yritykset saavat tuotekehityksensä nopeammaksi, Aimonen kertoo.
Optofidelityn asiakkaisiin kuuluu kahdeksan maailman kymmenestä suurimmasta älypuhelinvalmistajasta. Joukossa on valtavia kulutuselektroniikan jättejä, joita Optofidelityn pieni koko ei haittaa. - Asiakkaat ovat kiinnostuneita ennen kaikkea osaamisen tasosta.
Aimonen kehuu 40 hengen porukkaansa poikkitieteellisiksi huippuosaajiksi. Hänen mukaansa asiakaskunta osoittaa Optofidelityn osaajien tason. - Mikäli emme olisi kosketuksen ja suorituskyvyn testaamisessa maailman ehdotonta huippua, eivät isot pelurit olisi meistä kiinnostuneita.
Optofidelity on muuttunut paljon viimeisen kahden vuoden aikana ja muuttuu edelleen. Painopiste on siirtymässä Piilaaksoon ja Amerikan länsirannikolle. - Meidän momentumimme on nyt tulossa ja meidän pitää olla siellä, missä asiakkaat ovat, Aimonen päättää.