EPSI Rating tutki suomalaisten tyytyväisyyttä operaattoreita kohtaan. Kiinteässä laajakaistassa Saunalahti erottui muista. Mobiililaajakaistassa DNA oli ykkönen, mutta toisaalta operaattorien arvosanat olivat lähellä toisiaan.
Kyselytulosten perusteella Saunalahti on hieman ristiriitainen operaattori. Käyttäjät ovat siihen tyytyväisimpiä, mutta toisaalta asiakaspalvelunsa puolesta Saunalahti jää kaikista eniten asiakkaiden odotuksista.
Asiakkaat jotka saavat laajakaistansa valokuitukaapelilla ovat muita huomattavasti tyytyväisempiä. Valokuitukaapeliasiakkaat olivat keskimäärin 2-4 pistettä muita tyytyväisempiä. Soneran asiakkaista tätä samaa eroa ei kuitenkaan näkynyt.
Yritysasiakkaiden odotukset ovat kiinteän laajakaistan osalta sen verran korkeat, ettei kukaan operaattoreista yllä niihin. DNA pääsee lähimmäksi siihen kohdistuneita odotuksia. Parantamisen varaa on sekä teknisessä toteutuksessa että asiakaspalvelussa.
Valopilkkuna on DNA:n saavuttama tyytyväisyystaso suurempien asiakkaiden kategoriassa. Siinä DNA saa osakseen erittäin hyvän arvosanan 75 (asteikolla 0-100). Ero toiseksi sijoittuneeseen Elisaan on peräti 5 pistettä.
Liikkuvassa laajakaistassa ollaan jo aika lähellä erittäin hyvää asiakastyytyväisyyttä. DNA saa parhaat arvosanat, mutta melkein yhtä korkealle yltävät yhdessä sellaiset operaattorit kuten Elisa ja TeleFinland.