Tammikuussa Las Vegasin kulutuselektroniikan CES-messuilla esiteltin ensimmäiset kaarevat televisiot. Vaikka ajatus saattoi ensin tuntua hölmöltä, kaarevista ruuduista on tulossa kymmenien miljardien jättibisnes. Näyttötekniikkaa seuraavan Touch Display Research on arvioinut, että kaarevien näyttöjen markkinat kasvavat 27 miljardiin dollariin vuoteen 2023 mennessä.
Televisioiden lisäksi tutkimuslaitos uskoo, että kaareva ruutu tulee nopeasti esimerkiksi uusiin älykelloihin ja e-lukulaitteisiin. Lukulaitteiden näyttöjen pioneeri E-Ink valmistelee jo omaa kaarevaa ruutuaan. Kaikkiaan on olemassa noin tusinan verran näyttötekniikoita, jotka voidaan toteuttaa myös kaarevalla alustalla.
Televisiopuolella LG ja Samsung ovat saaneet omat kaarevat OLED-televisionsa jo myyntiin. Sony tulee vauhdilla perässä myöhemmin tänä vuonna.
OLED-ruudun suurin valttikortti on ollut mustan värin laatu. Sen myötä televisioiden värimaailman näyttää elävämmältä. Samsungin kaarevassa televisiossa on kuitenkin hyödynnetty 3d-näyttötekniikkaa aivan uudella tavalla.
Siinä lasien avulla voidaan katsella kahta eri ohjelmaa samanaikaisesti. USA:ssa uutuustelevisio onkin nimetty hauskasti ”avioliiton pelastajaksi”. Joidenkin analyytikoiden mielestä Samsung pelastaa hieman flopiksi jääneen 3d-toiminnallisuuden uudella käyttötavallaan.