Ethernetistä on tulossa autojen sisäverkkojen valtavirtaa, vaikka aikataulusta vielä kiistelläänkin. Mittaustalo Rohde & Schwarz ajaa nyt kehitystä esittelemällä markkinoiden ensimmäisen testausratkaisun 1000BASE-T1-verkon signaaleille autoteollisuudessa.
Yhtiö esitteli RTO- ja RTP-sarjan oskilloskooppeihin uuden K58-option, joka on samalla maailman ensimmäisen liipaisu- ja dekoodausratkaisun 1000BASE-T1-signaaleille. Kuten nykyisissä 100BASE-T1- tai CAN-väyläanalyyseissä, autoteollisuuden valmistajilla ja järjestelmätoimittajilla on nyt mahdollisuus analysoida ja dekoodata autojen tulevaisuuden huippunopeita väyläsignaaleja.
Yksinkertainen parikaapeli on ihanteellinen ratkaisu ajoneuvojen sisäisiin verkkoihin. K58-optio RTO- ja RTP-oskilloskoopeissa tarjoaa kehittäjille nopean ja tehokkaan tavan tehdä signaalin analyysiä. Option avulla kehittäjät voivat tarkistaa ajoneuvon verkot ja ECU-toteutukset. Dekoodatut tiedot voidaan näyttää taulukoissa tai kaaviona. Tärkeät parametrit on helppo tunnistaa määriteltyjen värikoodien avulla.
RT-ZF7-testauskorttien avulla voidaan dekoodata samanaikaisesti molempiin suuntiin kulkeva data. Lisäksi oskilloskoopit tukevat jopa neljän sarjaväylän samanaikaista dekoodaamista.
Lisätietoja R&S:n autojen väylien testausratkaisuista löytyy täältä.