Laite- ja ohjelmistovalmistaja Razer on suunnitellut pelikäyttöön räätälöidyn mekaanisen näppäimen. Yhtiö kehuu uutuuttaan ensimmäiseksi lajissaan. Sen aktivointimatka on laskettu millimetrien murto-osien tarkkuudella.
Perinteiset mekaaniset näppäimet suunniteltiin alun perin kirjoittamiseen, kun taas Razerin uudet mekaaniset näppäimet on suunniteltu ja valmistettu yksinomaan pelikäyttöön. Tätä varten Razer päätti palata piirustuspöydän ääreen ja suunnitella perinteisen mekaanisen näppäimen täysin uudelleen.
Laajojen tutkimusten jälkeen Razerin suunnittelijat määrittivät pelinäppäimen optimaalisen aktivointimatkan millimetrin murto-osan tarkkuudella ja lyhensivät aktivointi- ja palautusetäisyyden lähes puoleen, mikä nopeuttaa ja tarkentaa pelikomentoja tavallisiin mekaanisiin näppäimiin verrattuna. Uudet näppäimet on valmistettu niin, että yhdessä kultapinnoitettujen tuntopisteiden myötä niiden käyttöikä pitenee jopa 60 miljoonaan näppäinpainallukseen.
Uutuusnäppäimen massatuotanto on ulkoistettu, mutta Razer kertoo sijoittaneensa tuotantolaitoksiin omat laadunvarmistusasiantuntijansa varmistamaan jokaisen näppäimen vaativat tekniset ominaisuudet.
Razerin mekaaninen näppäin on saatavana uudessa mekaanisten pelinäppäimistöjen Razer BlackWidow -sarjassa, ja se on avoin muille pelialan oheislaitevalmistajille, jotka haluavat valmistaa huippuluokan mekaanisia pelinäppäimistöjä.
Uudesta näppäimestä on kaksi mallia: Razer Green -näppäin, joka on tunnokas ja selkeä-ääninen ja vaatii 50 gramman käyttövoiman; ja Razer Orange -näppäin, joka on tunnokas mutta hiljainen ja vaatii 45 gramman käyttövoiman.