Tutka alkaa olla vakio-ominaisuus kaikissa uusissa autoissa. Tutkapiireissä ollaan siirtymässä entistä tehokkaampiin siruihin, jotka pystyvät lisäksi näkemään 360 astetta eli joka suuntaan. NXP:n tutkapiirin toiminta on varmennettu Rohde & Schwarzin simulaattoriratkaisulla juuri ennen tammikuisia CES-messuja.
Molempien yritysten insinöörit suorittivat kattavan testisarjan verifioidakseen uuden referenssialustan suorituskyvyn. Alusta perustuu NXP:n 28 nm:n RFCMOS-siruun, joka on käytännössä yhden sirun tutkapiiri (SAF85xx). Rohden RTS -tutkatestijärjestelmä yhdistää ajoneuvojen AREG800-tutkakaikugeneraattorin QAT100 -antennietuasteeseen, mikä tarjoaa ainutlaatuiset lyhyen matkan objektisimulaation sekä erinomaisen RF-suorituskyvyn.
Tutka-anturin referenssialustaa voidaan käyttää lyhyen, keskipitkän ja pitkän kantaman tutkasovelluksiin, jotka täyttävät NCAP-turvallisuusvaatimuksia. Lisäksi tutkapiirin avulla voidaan toteuttaa ajamisen mukavuutta parantavia toimintoja L2+- ja L3- tason autoissa.
SAF85xx tarjoaa kaksi kertaa paremman RF-suorituskyvyn ja nopeuttaa tutkasignaalin käsittelyä jopa 40 prosenttia verrattuna NXP:n edelliseen sukupolveen. Yksisiruinen perhe mahdollistaa 4D-tunnistuksen kulma- ja etututkassa ja palvelee kriittisiä turvallisuuden ADAS-sovelluksia, kuten automaattista hätäjarrutusta, mukautuvaa vakionopeudensäädintä, kuolleen kulman valvontaa, poikkiliikenteen hälytyksiä ja automaattista pysäköintiä.
Piiri toimii tuttuun 77 gigahertsin taajuudella. Se sisältää neljä tehokasta lähetintä, neljä vastaanotinta, moniytimisen tutkaprosessorin laitteistokiihdyttimellä, Gigabit Ethernet -liitännän ja muistin