Erilaisia valmiita ledimoduuleja, joihin myös ledinauhat lasketaan, myydään tänä vuonna jo kolmella miljardilla dollarilla. Vuoteen 2020 mennessä vuotuinen myynti kasvaa kuitenkin jo 20 miljardiin dollariin. Kaikki haluavat osansa ledimarkkinoista.
Yole Developpement -tutkimuslaitoksen mukaan valmiiden ledimoduulien suosiota kasvattaa se, että moduulin avulla valaisimen suunnittelu on paljon helpompaa. Ledimoduulin valmistaja huolehtii yleensä ylemmän tason parametrien optimoinnista, joten valaisinvalmistaja säästää paljon aikaa kehitystyössään.
Ledien käyttä valaistuksessa alkoi nestekidenäyttöjen taustavaloista. Yolen mukaan kaikki ledivalmistajat ovat käytännössä vuodesta 2012 lähtien keskittyneet valaistukseen, koska markkina on niin valtava. Jotta ledivalaistuksen markkinoiden kasvu jatkuisi, pitää valmistajien kehittää uusia valmiita alustoja, joiden avulla ledien hinnat saadaan pysymään laskusuunnassa.
Ledien osuus valaistuksesta vaihtelee eri maissa yleensä 10-20 prosentin välillä. Ledin yleistyminen on riippunut pitkälti viranomaisten päätöksistä. Esimerkiksi Japanissa ledien osuus lampuista on jo 30 prosenttia, koska valtio on tukenut ledilamppuja merkittävästi.
Ledivalaistuksen markkinat kasvavat tänä vuonna ennusteiden mukaan yli 25 miljardiin dollariin. Valaistuksen kokonaismarkkinoiden koko kasvaa reiluun 81 miljardiin dollariin, joten ledien osuus markkinoista on noin kolmannes. Kiinassa myydään tänä vuonna viidennes kaikista ledilampuista.