Suomen markkinointihenkisin insinööri -kilpailun kärki on seulottu. Neljän parhaan joukkoon valittiin Fujitsun Finlandin markkinointijohtaja Timo Annala, Helkama Veloxin toimitusjohtaja Jari Elamo, Dynasetin toimitusjohtaja Reijo Karppinen sekä siltaryhmän päällikkö Janne Wuorenjuuri VR Track Oy:stä.
Kilpailun voittaja palkitaan 10 000 euron palkinnolla lokakuun 1. päivänä Toinen aalto -seminaarissa Messukeskuksessa. Toista kertaa järjestetty Suomen markkinointihenkisin insinööri -kilpailu oli avoin kaikille diplomi-insinööreille ja insinööreille. Kilpailuun osallistui 20 hakijaa. Arviointikriteereinä olivat vahvat liiketoiminnalliset näytöt.
Finalisteista Timo Annala vastaa Fujitsu Finland Oy:n sekä Fujitsun Nordic-alueen infrapalvelujen markkinoinnista. Annala tunnetaan luovana ideageneraattorina, jolla on kyky yhdistää uusia ajatuksia vahvaan substanssi- ja myyntiosaamiseen.Jari Elamo aloitti puolestaan Helkaman palveluksessa vuonna 2008 myynti- ja markkinointijohtajana. Hän on siirtänyt Helkaman polkupyörien valmistusta Taiwanista takaisin Suomeen:
Yrittäjä ja toimitusjohtaja Reijo Karppinen perusti hydrauligeneraattoreja, korkeapainepesureita ja kompressoreita valmistavan DYNASET Oy:n vuonna 1986 alle kahden vuoden insinöörityökokemuksella. Nyt yritys on alansa markkinajohtaja, jolla on vientiä yli 50 maahan. Janne Wuorenjuuri on VR Trackin siltaryhmän päällikkö . Arvioiden mukaan hän on hyödyntänyt erinomaisesti high-tech alan mahdollisuuksia rautatiealalla.
Varsinainen tuomaristo haastattelee neljä parasta ehdokasta ja valitsee heidän joukostaan kilpailun voittajan, joka julkistetaan Toinen aalto -seminaarissa 1.10. Messukeskuksessa. Kilpailun ja seminaarin kumppaneita ovat Elinkeinoelämän Keskusliitto EK, Market-Visio Oy, Neste Oil Oyj, Pöyry, Suomen Ekonomiliitto SEFE ry, Suomen Messut, Tekes, Tekniikan akateemiset TEK ry, Tekniikka ja talous, Teknologiateollisuus ry, Tieto Finland Oy, VTT ja Wärtsilä Oyj. Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö lahjoittaa palkittavalle insinöörille annettavan palkinnon.