Viennin heikkoon tilaan haetaan uusia keinoja myös Tampereen Alihankintamessuilla. Uutena osana jättitapahtumaa on AlihankintaHEAT, joka kokoaa yhteen teollisuusyritykset, ketterät startupit ja valmistavan teollisuuden positiivisesta suunnanmuutoksesta kiinnostuneet asiantuntijat ja päättäjät.
- AlihankintaHEATin tavoite on yhdistää kysyntä, tarjonta, monialainen osaaminen ja oikeat tyypit sekä rakentaa yhdessä konkreettisia kasvumahdollisuuksia teollisuusyrityksille ja startupeille. Mukaan valittavat 20 startupia kokoontuvat jo 26.–27.9. HeatCampille, jossa ratkotaan tiimeissä isojen yritysten antamia haasteita ja ideoidaan uusia ratkaisuja sekä liiketoimintamalleja, kertoo viestintäpäällikkö Tanja Järvensivu.
Ratkaisukonseptit pitchataan keskiviikkona 28.9. AlihankintaHEATissa, jossa kuullaan myös innostavia puheenvuoroja ja verkostoidutaan. Ketterien teollisuuteen keskittyneiden startupien kannattaa olla nopeasti yhteydessä, jos HEAT kiinnostaa, sillä valinnat tehdään Järvensivun mukaan jo ensi viikolla.
Alihankintamessuilla osallistuu syyskuun viimeisellä viikolla yli tuhat näytteilleasettajaa yli 20 eri maasta. Joukossa on peräti 200 uutta yritystä ja venäläis-suomalaiseen Partneriaattiin odotetaan sataa venäläistä yritystä luomaan bisnessuhteita suomalaisyrityksiin.
Lisätietoja messuista löytyy osoitteesta alihankinta.fi.