ADVERTISE SUBSCRIBE TECHNICAL ARTICLES EVENTS ETNdigi ABOUT USCONTACT
2025  # megabox i st f wallpaper

IN FOCUS

Suomalaisyritykset suuntaavat Latviaan

Latvia on tasaisesti noussut suomalaisten yrittäjien kiinnostuksen kohteeksi – ei vain lähimarkkinana, vaan aidosti kasvun ja innovoinnin kumppanina. Osaava työvoima, strateginen sijainti ja yhä suotuisampi investointiympäristö tekevät Latviasta yhden lupaavimmista kohteista suomalaisyritysten laajentumiselle Baltiaan ja sen ulkopuolelle.

Lue lisää...

ETNtv

 
ECF25 videos
  • Jaakko Ala-Paavola, Etteplan
  • Aku Wilenius, CN Rood
  • Tiitus Aho, Tria Technologies
  • Joe Hill, Digi International
  • Timo Poikonen, congatec
  • ECF25 panel
ECF24 videos
  • Timo Poikonen, congatec
  • Petri Sutela, Testhouse Nordic
  • Tomi Engdahl, CVG Convergens
  • Henrik Petersen, Adlink Technology
  • Dan Still , CSC
  • Aleksi Kallio, CSC
  • Antti Tolvanen, Etteplan
ECF23 videos
  • Milan Piskla & David Gustafik, Ciklum
  • Jarno Ahlström, Check Point Software
  • Tiitus Aho, Avnet Embedded
  • Hans Andersson, Acal BFi
  • Pasi Suhonen, Rohde & Schwarz
  • Joachim Preissner, Analog Devices
ECF22 videos
  • Antti Tolvanen, Etteplan
  • Timo Poikonen, congatec
  • Kimmo Järvinen, Xiphera
  • Sigurd Hellesvik, Nordic Semiconductor
  • Hans Andersson, Acal BFi
  • Andrea J. Beuter, Real-Time Systems
  • Ronald Singh, Digi International
  • Pertti Jalasvirta, CyberWatch Finland
ECF19 videos
  • Julius Kaluzevicius, Rutronik.com
  • Carsten Kindler, Altium
  • Tino Pyssysalo, Qt Company
  • Timo Poikonen, congatec
  • Wolfgang Meier, Data-Modul
  • Ronald Singh, Digi International
  • Bobby Vale, Advantech
  • Antti Tolvanen, Etteplan
  • Zach Shelby, Arm VP of Developers
ECF18 videos
  • Jaakko Ala-Paavola, Etteplan CTO
  • Heikki Ailisto, VTT
  • Lauri Koskinen, Minima Processor CTO
  • Tim Jensen, Avnet Integrated
  • Antti Löytynoja, Mathworks
  • Ilmari Veijola, Siemens

logotypen

ETNdigi - OPPO december
TMSNet  advertisement
ETNdigi
2025  # megabox i st f wallpaper
A la carte
AUTOMATION DEVICES EMBEDDED NETWORKS TEST&MEASUREMENT SOFTWARE POWER BUSINESS NEW PRODUCTS
ADVERTISE SUBSCRIBE TECHNICAL ARTICLES EVENTS ETNdigi ABOUT US CONTACT
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn

TECHNICAL ARTICLES

Uusi liitin ratkaisee ajoneuvojen ongelmat

Tietoja
Kirjoittanut Denis O´Sullivan, Molex
Julkaistu: 25.01.2018
  • Komponentit

Ajoneuvojen johdotusjärjestelmissä yleisesti esiintyvät tiiviysongelmat voidaan eliminoida Molexin kehittämällä liitinjärjestelmällä. Se varmistaa johdinsarjaan sijoitettujen liittimien kestävän suojauksen vettä, likaa, suolaa ja liuottimia vastaan ankarissakin oloissa.

Artikkelin kirjoittaja Denis O´Sullivan toimii Molexilla globaalina tuotepäällikkönä. Hän on pitkän linjan Molexilainen ja ollut yrityksessä jo vuodesta 2002.

Ajoneuvon johdotusjärjestelmään tulevat viat ovat yleisiä seisokin aiheuttajia ammattimaisessa liikenteessä. Kuljetusalan kaupalliset toimijat eivät haluaisi törmätä tällaisiin vikoihin missään hyötyajoneuvojen käyttökohteessa. Vaikka ongelmaa voidaan lieventää ennakoivien huoltosuunnitelmien avulla, johdotusjärjestelmän komponentteihin iskevä vika on aina ikävä yllätys liikennöitsijälle. Kuljetusalalla toiminnan tehokkuus on avainasemassa ja hyötyajoneuvoissa kestävyys menee kaiken muun edelle – kaluston on kyettävä jatkamaan toimintaansa keskeytyksittä, jotta toiminta olisi kannattavaa.

Ajoneuvon käyttöympäristö voi olla hyvin haastava. Siksi on tärkeää, että johdotusjärjestelmä on tehokkaasti suojattu veden, lian, suolan ja muiden epäpuhtauksien kuten voitelu- ja polttoaineiden tunkeutumiselta sisäosiin. Johdotusjärjestelmän tiivistykseen tuleva vika saattaa aiheuttaa jonkin sähköisen osajärjestelmän toimintahäiriön tai pahimmassa tapauksessa koko ajoneuvon rikkoutumisen. Kun valitaan johdotusjärjestelmää ankariin toimintaympäristöihin, yksi tärkeimmistä kriittisistä tekijöistä on järjestelmän tiivistyksen eheyden säilyminen.

Käyttäjien tarpeet kartoitettiin

Hyötyajoneuvoissa on jo vuosikymmeniä käytetty samankaltaista teollisuusstandardin mukaisiin liittimiin perustuvaa suljettua johdotusjärjestelmää. Järjestelmässä ajoittain ilmenevät tiivistysviat on vain ollut pakko hyväksyä osana kokonaisuutta. Keskustelut johdinsarjojen valmistajien ja kuljetusalan toimijoiden kanssa ovat kuitenkin osoittaneet, että alan ammattilaiset ovat turhautuneita ja haluavat luotettavampia ratkaisuja.

Liitinvalmistajan näkökulmasta ainoa tapa arvioida tätä tarvetta on kuunnella asiakkaiden näkemyksiä ja panostaa tutkimustyöhön. Molexilla toimittiin näin, jotta nähtäisiin paremmin, miten standardiliittimiin perustuvat melko yksinkertaiset sähköjärjestelmät saadaan toimimaan mahdollisimman luotettavasti reaalimaailman oloissa. Tämän arviointijakson aikana järjestelmän jokaisen komponentin matkaa hyllystä valmiiseen johdotusjärjestelmään asti seurattiin tarkasti. Samalla selvitettiin, kuinka eri komponentit tulisi asentaa johdinsarjoihin valmistusvaiheessa ja mikä on niiden yleinen toimintavarmuus ajoneuvon tulevan käyttökohteen kenttäoloissa. Esimerkiksi maatalouden hyötyajoneuvoista havaittiin, että 90 prosenttia valmistuksen ja käytön aikaisista johdotusjärjestelmän vioista aiheutui yksinkertaisesti liittimeen sijoitetun tiivisteen irtoamisesta.

Perinteisen rakenteen ongelmat

Tyypillinen ajoneuvon johdinsarja sisältää liittimien etu- ja takaosaan asennettavia IP68-, IP69K- ja J2030-luokiteltuja tiivisteitä, jotka suojaavat sähköistä järjestelmää, kun liittimet on kytketty yhteen. Jos etuosan tiivisteet löystyvät, ne voivat siirtyä paikaltaan tai irrota kokonaan. Jos tiiviste irtoaa jostain huomaamatta, koko johdinsarjan tiivistyksen eheys on uhattuna. Johdinsarjan valmistusvaiheessa tiiviste saattaa joskus myös pudota lattialle ja mennä piloille saastumalla pölystä, liasta tai pahimmassa tapauksessa dieselöljystä, joka voi aiheuttaa turpoamista ja sen myötä sovitusongelmia. Kummassakin tapauksessa johdotusjärjestelmän tiiviys on uhattuna.

Jos taas takaosassa oleva sisäpuolinen tiiviste löystyy, se altistuu ajoneuvon muiden osien vaikutuksille. Koska takatiivistettä ei ole suojattu, vuotovikoja voi syntyä tiiviyden hävitessä kaapelien taipumisen vuoksi ajoneuvoa käytettäessä. Tämä koskee erityisesti liitinjärjestelmän kaksinapaisia osia. Tiiviste voidaan suojata kuorella, mutta se lisää kustannuksia ja saattaa löystyä itsekin. Suojakuoret voidaan kiinnittää paikoilleen muovihitsauksen avulla, mutta ajan myötä hitsattu liitos saattaa haurastua ja halkeilla aiheuttaen kuoren irtoamisen.

ML-XT takaa tiiviyden

Molexin ML-XT-liitinjärjestelmää kehitettäessä tärkein tavoite oli parantaa standardiliittimiin perustuvan järjestelmän tiivistyksen eheyttä. Tavoitteena oli kehittää hieman totutusta poikkeava menetelmä, jonka avulla tiiviste voidaan kiinnittää mahdollisimman lujasti liitinkoteloon. Tuloksena saatiin ratkaisu, jossa tiiviste on osa liitinkoteloa – se ei yksinkertaisesti voi irrota, kuten tapahtuu perinteisissä liitinrakenteissa. Yhdestä osasta muodostuva liitinkotelo-tiiviste-yhdistelmä, joka valmistetaan lujasti kiinnittyväksi kaksinkertaisella LSR-valutekniikalla (Liquid Silicon Rubber), estää tiivisteen liikkumisen liittimen kytkennän ja irrotuksen aikana ja varmistaa tiivisteen oikean asennon, vaikka käytettävien johtimien koot vaihtelevat.

Huomiota kiinnitettiin myös asennusvaiheessa ilmenevien riskien poistamiseen. Tiukasti kiinnitetty tiiviste minimoi riskit tiivisteen irtoamisesta tai unohtamisesta kokonaan pois rakenteesta asennusvaiheessa tai sen saastumisesta pölyn, lian tai aggressiivisten kemikaalien vaikutuksesta. Testausvaiheessa havaittiin, että jopa erittäin ankarissa SAE J2030 -luokan testausoloissa tiivistekiinnitykset pysyivät paikoillaan, joten ML-XT-perheen liittimet täyttävät tämän tiukan standardin vaatimukset. Tämä takaa liitinsarjan käyttäjille vankan luotettavuuden lukuisissa eri sovelluskohteissa.

ML-XT-liitinjärjestelmään suunniteltiin myös uusi lisäominaisuus: sisäinen takatiiviste ja kuori ovat siinä pysyvästi kiinnitettyinä salpaosiin, joiden avulla ne voidaan kiinnittää lujasti liitinkoteloon. Rakenne on näin suojattu tehokkaasti veden sisäänpääsyä vastaan. Suojaavat takakannet mahdollistavat kaapelille paljon aiempaa pienemmän taivutussäteen. Kiilamainen lukkorakenne TPA (Terminal Position Assurance) lukitsee liitoskontaktit juuri oikeaan asentoon, jolloin luotettavasähköinen kytkentä saadaan varmistetuksi. Samalla pistokepuolen kotelossa sijaitsevat lukitussalvat suojaavat sekä pistoketta että vastaketta.

Edellä mainittujen parannusten lisäksi kaikki liittimen osat ovat aiempaa lyhyempiä, kun takakannet on sijoitettu paikoilleen. Päätykappaleiden kiinnittämiseen ei tarvita ultraäänihitsausta, mikä ehkäisee niiden murtumista ajan myötä. Lisäksi tavanomaisten huoltotoimien yhteydessä liittimen irrottamista helpottaa sen innovatiivinen muotoilu, jonka ansiosta liitinpistokkeesta saa sormilla pitävän otteen myös märissä ja liukkaissa oloissa.

Tehopesuun soveltuvat IP68-, IP69K- ja J2030-luokitellut ML-XT-liitinjärjestelmät toimitaan täysin koottuina ja testattuina, joten liittimen osat eivät voi joutua hukkaan. Järjestelmä kattaa 2-, 3-, 4-, 6-, 8-, 12- ja 18-napaiset versiot ja tarjoaa suunnittelutyössä kaivattua joustavuutta sekä monenlaisiin anturijärjestelmiin että yksinkertaisempiin sähkönsyötön sovelluksiin. Molexin kentällä testaamat integroidut XRC-liittimet (Extra Rugged Circular) puolestaan yltävät virransyötössä 13 ampeeriin. Yhdeksällä eri värillä koodatut kuoret mahdollistavat johdinsarjojen helpon visuaalisen liittämisen ja samalla estävät väärät kytkennät.

Teollisuusstandardiin perustuvassa ML-XT-liitinjärjestelmässä on onnistuttu vähentämään kaikkia tunnettuja ja todennäköisiä ongelmia liittimien tiiviyden suhteen. Johdinsarjojen valmistajat, jotka haluavat vähentää takuukorvauksia, sekä OEM-valmistajat, jotka eivät halua nähdä ajoneuvojensa joutuvat pulaan liikenteessä, ovat jo todenneet uuden järjestelmän erittäin kiinnostavaksi. ML-XT-liitinjärjestelmä on suunniteltu toimimaan kaikkein vaikeimmissa ympäristöissä, ja sille löytyy lukuisia käyttökohteita myös hyötyajoneuvojen ulkopuolelta.

Lisätietoja ML-XT-liitinjärjestelmästä:

www.molex.com/link/mlxt.html

MORE NEWS

Etäisyys, sijainti ja nopeus ensimmäistä kertaa yhden sirun lidarilla

Voyant Photonics on julkistanut Helium-anturiperheen, joka mittaa samanaikaisesti kohteen etäisyyden, sijainnin ja nopeuden täysin piipohjaisella eli ns. solid-state-rakenteella. Kyseessä on yksi kunnianhimoisimmista askelista FMCW-lidarin eli valotutkan kaupallistamisessa.

Helsinkiläisyritys nopeuttaa vibe-koodin käyttöönottoa

Helsinkiläinen Diploi tuo markkinoille kehitysalustan, jonka tavoitteena on kuroa umpeen kuilu nopeasti syntyvän vibe-koodin ja tuotantovalmiin ohjelmiston välillä. Yritys vastaa ongelmaan, jossa AI-pohjaisilla työkaluilla syntyneet prototyypit jäävät helposti kokeiluasteelle, koska niiden vieminen tuotantoon vaatii raskasta ympäristö- ja DevOps-työtä.

CES-messuilla esitellään metalinssi, joka tuo hologramminäytön puettaviin

Kyocera Corporation esittelee CES 2026 -messuilla uudenlaisen metalinssiin perustuvan näyttöratkaisun, joka voi merkittävästi muuttaa puettavien laitteiden optiikkaa. Yhtiön kehittämä metalinssi mahdollistaa luonnollisen syvyysvaikutelman erittäin ohuessa ja kevyessä rakenteessa.

Tutkijoilta tärkeä löydös sähköautojen akuista

Sähköautojen akkujen kapasiteetti ja suorituskyky heikkenevät ajan myötä. Ilmiö on tuttu käyttäjille ja valmistajille. Nyt tutkijat ovat tunnistaneet yhden keskeisen syyn tähän heikkenemiseen. Löydös koskee erityisesti NMC-katodeihin perustuvia litiumioniakkuja, joita käytetään laajasti nykyisissä sähköautoissa.

Klassisesta scifi-elokuvasta tutusta ideasta tuli todellisuutta

Fantastic Voyage on yksi tieteiselokuvan ikonisimmista tarinoista. Vuoden 1966 Hollywood-klassikossa sukellusvene miehistöineen kutistetaan mikroskooppisen pieneksi ja lähetetään ihmisen verenkiertoon pelastamaan potilaan henki. Nimellä Matka Ihmiskehoon suomennettu elokuva teki ajatuksesta, jossa koneet liikkuvat ihmiskehon sisällä ja suorittavat täsmällisiä tehtäviä, osan populaarikulttuuria – mutta pitkään se pysyi puhtaana fiktiona.

IoT-yhteyksien määrä lähes kuusinkertaistuu lähivuosina

Omdia ennustaa matkapuhelinverkkoihin perustuvien IoT-yhteyksien määrän kasvavan voimakkaasti seuraavan vuosikymmenen aikana. Vuoteen 2035 mennessä yhteyksiä on jo 5,9 miljardia.

AR-lasit voivat seurata silmää tarkemmin

AR- ja VR-laitteiden silmänseuranta ottaa jälleen askeleen eteenpäin. Komponenttikehitys parantaa mittausten laatua ilman, että käyttäjän tarvitsee huomata mitään.

NAND-sirujen hinnannousu jatkuu ja se on huono uutinen kaikille

NAND-muistien hintapaine ei ole hellittämässä, päinvastoin. TrendForcen marraskuussa 2025 julkaisema analyysi osoittaa, että koko muistiekosysteemin varastot ovat supistuneet samanaikaisesti tasolle, joka tekee hinnankorotuksista käytännössä väistämättömiä. Kun varastopuskureita ei enää ole, hinnanmuutokset siirtyvät nopeasti koko toimitusketjuun, aina siruista valmiisiin laitteisiin.

Polttomoottori katoaa Suomen teiltä

EasyParkin kokoamien tilastojen mukaan autojen määrä Suomen teillä on kääntynyt laskuun poikkeuksellisella tavalla vuonna 2025. Kun samaan aikaan ladattavien sähköautojen määrä kasvaa nopeasti, muutos osuu lähes kokonaan polttomoottoriautoihin. Niiden määrä on nyt selvässä laskussa.

Element14 haastaa insinöörit jouluhackathoniin

Farnellin suunnitteluyhteisö element14 on käynnistänyt vuosittaisen Holiday Hackathon -kilpailunsa, jossa yhteisön jäseniä kannustetaan suunnittelemaan ja toteuttamaan joulun aikaan liittyvä elektroniikkaprojekti. Kilpailu on avoinna tammikuun 11. päivään asti ja voittajat julkistetaan 16. tammikuuta.

Digita rakentaa 5G-privaattiverkon Outokummun Kemin kaivokselle

Digita ja Outokumpu aloittavat yhteistyön 5G-privaattiverkon toteuttamiseksi Outokummun Kemin kaivokselle. Uuden verkon tavoitteena on tukea kaivoksen digitalisaatio- ja automaatiokehitystä sekä parantaa tuotannon tehokkuutta ja työturvallisuutta vaativassa maanalaisessa ympäristössä.

USA on edelleen tärkein terveysteknologian vientimaa

Vaikka Trumpin hallinnon kauppapoliittinen linja ja paikallista tuotantoa suosivat signaalit herättävät epävarmuutta, suomalaiset terveysteknologiayritykset näkevät Yhdysvallat edelleen ylivoimaisesti tärkeimpänä vientimarkkinanaan. Business Finlandin Health 360 Finland -ohjelman johtaja Tarja Enalan mukaan markkinoiden peruslogiikka ei ole muuttunut eikä pitkäjänteinen yhteistyö horju hallituskausien mukana.

Samsung tuo älypuhelimista tutun DRAM-tekniikan palvelimiin

Samsung Electronics tuo älypuhelimista ja mobiililaitteista tutun LPDDR-muistitekniikan ensimmäistä kertaa varsinaiseen palvelinkäyttöön. Yhtiön uusi SOCAMM2-muistimoduuli (Small Outline Compression Attached Memory Module) on suunniteltu erityisesti tekoälypalvelimiin ja datakeskuksiin, joissa suorituskyvyn ohella ratkaisevaksi tekijäksi on noussut energiankulutus.

CES vie älylasit uuteen aikakauteen

Älylasit ovat palaamassa teknologia-alan parrasvaloihin, ja CES 2026 -messut näyttävät muodostuvan käännekohdaksi niiden kehityksessä. Itävaltalainen TriLite tuo Las Vegasiin uuden Trixel 3 Cube -näyttömoottorinsa, jonka tavoitteena on ratkaista yksi AR-lasien suurimmista pullonkauloista: koko, virrankulutus ja integroitavuus.

Aktiivisuusrannekkeiden myynti kasvaa hitaasti – raha virtaa kalliimpiin laitteisiin

Aktiivisuusrannekkeiden ja älykellojen globaali markkina kasvoi kolmannella neljänneksellä maltillisesti, mutta rahavirrat kertovat aivan toista tarinaa. Omdian tuoreen tutkimuksen mukaan wearable band -laitteiden toimitukset kasvoivat 3 prosenttia 54,6 miljoonaan kappaleeseen 3Q25:llä, mutta markkinan arvo nousi peräti 12 prosenttia 12,3 miljardiin dollariin.

Iso askel myyjille: ChatGPT:stä tulee Salesforcen järjestelmän käyttöliittymä

Salesforce tuo CRM-järjestelmänsä suoraan ChatGPT:n keskusteluun. Yhtiö on julkaissut Agentforce Sales -sovelluksen ChatGPT-alustalle, mikä muuttaa perustavanlaatuisesti tapaa, jolla myyjät käyttävät CRM:ää. Kyse ei ole enää tekoälyavusteisesta raportoinnista, vaan natiivista integraatiosta, jossa ChatGPT toimii Salesforcen käyttöliittymänä.

5G-satelliittilaitteiden sertifiointi voi nyt alkaa

5G-satelliittiyhteydet ovat siirtymässä tutkimus- ja pilottivaiheesta kohti kaupallista todellisuutta. Anritsun 5G RF -testausjärjestelmä on saanut maailman ensimmäisen PTCRB-hyväksynnän 5G NR NTN -testitapauksille, mikä avaa virallisen sertifiointipolun satelliitteihin kytkeytyville 5G-päätelaitteille.

Kun Ethernet kiihtyy, muuntajista tulee kriittisiä

ETN - Technical articleSuuren nopeuden Ethernet-muuntajien tulee täyttää nykyaikaisille, tehokkaille verkkolaitteille asetetut vaatimukset. Niiden tehtävänä on turvata luotettava ja varma datansiirto, optimoida signaalin laatu ja tehostaa verkon yleistä suorituskykyä ja kapasiteetin hyödyntämistä.

OnePlus 15 vs 15R: kuinka suuri ero kameroissa todella on?

OnePlussan uusi 15-sukupolvi jakautuu selvästi kahteen eri suuntaan. OnePlus 15R tuo huippuluokan suorituskyvyn ja suuren akun edullisempaan hintaluokkaan, kun taas OnePlus 15 on yhtiön varsinainen lippulaivamalli. Paperilla molemmat lupaavat paljon myös kameran osalta, jopa saman pääkennon. Käytännön kuvaustestit kertovat kuitenkin toisenlaisen tarinan.

Polttomoottorikiellosta luovutaan, mutta eurooppalaiset ostavat ladattavia

Euroopan unionin tavoite kieltää uusien polttomoottoriautojen myynti vuodesta 2035 alkaen on murenemassa poliittisen paineen alla. Samalla tuore markkinadata osoittaa, että kuluttajat ovat jo siirtymässä ladattaviin ajoneuvoihin, mutta omilla ehdoillaan ja selvästi maltillisemmin kuin EU:n alkuperäinen linjaus oletti.

ETNdigi 1/2025 is out
2025  # mobox för wallpaper
TMSNet  advertisement

© Elektroniikkalehti

 
 

TECHNICAL ARTICLES

Kun Ethernet kiihtyy, muuntajista tulee kriittisiä

ETN - Technical articleSuuren nopeuden Ethernet-muuntajien tulee täyttää nykyaikaisille, tehokkaille verkkolaitteille asetetut vaatimukset. Niiden tehtävänä on turvata luotettava ja varma datansiirto, optimoida signaalin laatu ja tehostaa verkon yleistä suorituskykyä ja kapasiteetin hyödyntämistä.

Lue lisää...

OPINION

Commodore 64 Ultimate on täydellistä nostalgiaa – ja täysin tarpeeton

Commodore 64 Ultimate on ehkä täydellisin nostalgialevyke, jonka 2020-luvun retrobuumi on meille toistaiseksi tarjonnut. Se näyttää Commodorelta, kuulostaa Commodorelta ja toimii Commodorena – koska se pitkälti on Commodore. Uusi laite perustuu AMD Xilinx Artix-7 -FPGA:han, joka jäljentää alkuperäisen emolevyn logiikan piiritasolla. Mutta mitä enemmän speksejä selaa, sitä selvemmin nousee esiin yksi kysymys: miksi kukaan tarvitsee tätä?

Lue lisää...

LATEST NEWS

  • Etäisyys, sijainti ja nopeus ensimmäistä kertaa yhden sirun lidarilla
  • Helsinkiläisyritys nopeuttaa vibe-koodin käyttöönottoa
  • CES-messuilla esitellään metalinssi, joka tuo hologramminäytön puettaviin
  • Tutkijoilta tärkeä löydös sähköautojen akuista
  • Klassisesta scifi-elokuvasta tutusta ideasta tuli todellisuutta

NEW PRODUCTS

  • Click-kortilla voidaan ohjata 15 ampeerin teollisuusmoottoreita
  • Pian kännykkäsi erottaa avaimen 11 metrin päästä
  • Lataa laitteet auringon- tai sisävalosta
  • DigiKeyn uutuus: nyt voit konfiguroida teholähteen vapaasti verkossa
  • PCIe5-tallennusta datakeskuksiin pienellä virralla
 
 

Section Tapet