Strategy Analyticsin toisen neljänneksen luvut kertovat, että Windows-tablettien osuus yrityskäytössä on noussut ensimmäistä kertaa yli 10 prosentin. Bisneskäyttöön tabletteja myytiin huhti-kesäkuussa yhteensä 19,6 miljoonaa kappaletta.
Windows-tabletteja myytiin yrityksiin lähes kaksi miljoonaa kappaletta. Määrä on 42 prosenttia suurempi kuin vuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Iso osa kasvusta selittyy uudella Surface Pro 3 -tabletilla.
Yritysten älypuhelimissa Windows-laitteiden osuus on tällä hetkellä noin kuusi prosenttia. Suomessa Windowsin asema yrityspuhelimissa on Nokia-historian takia selvästi muuta maailmaan suurempi.
Yritysten älypuhelimista 65 prosenttia on tällä hetkellä Android-pohjaisia ja iPhonen osuus on 28prosenttia. Yritystableteissa Androidin markkinaosuus on 52 prosenttia ja iPadin 38 prosenttia.