Suosittu CRM-toimittaja Salesforce on laajentanut Einstein-nimellä brändäämänsä tekoälyn käyttöä liiketoiminnassa. Uudistetussa Sales Cloud Einstein -palvelussa tekoäly on mukana myyntisyklin kaikissa vaiheissa. Se esimerkiksi osaa ennustaa, johtaako asiakaskontakti kaupantekoon.
Uusista ominaisuuksista Einstein Forecasting auttaa talous- ja myyntijohtajia ennustamaan liiketoiminnan kehitystä entistä paremmin. Kun algoritmit yhdistetään keskeiseen CRM-dataan esimerkiksi liideistä ja potentiaalisista asiakkaista, tekoäly pystyy tekemään paljon aiempaa tarkempia ennusteita myynnin liikevaihdosta ja siten parantaa liiketoiminnan ennustettavuutta.
Einstein Opportunity Scoring eli potentiaalisten asiakkaiden pisteytys auttaa puolestaan pitämään myyjät kaikkein hedelmällisimpien kauppojen äärellä. Tekoäly poistaa mutun priorisoinnista pisteyttämällä mahdollisia kauppoja rahallisen arvon ja yhteydenpitojen määrän perusteella. Tekoäly myös vahtii kesken olevia kauppoja ja varoittaa, jos myyjä on menettämässä arvokkaita diilejä.
Einstein Email Insights eli sähköpostien läpivalaisu tuo henkilökohtaisen meiliassistentin jokaisen myyjän käyttöön. Tekoäly analysoi tulevat sähköpostit, nostaa esiin tärkeimmät ja proaktiivisesti ehdottaa, miten myyjän kannattaa reagoida.
Salesforce kertoo lisäksi vauhdittavansa tekoälyn kehittämistä perustamalla uuden Salesforce AI Innovation Fund -rahaston, jonka sijoitusten kokonaisarvo on 50 miljoonaa dollaria.