Tänä vuonna markkinoille tuodaan 3,9 miljardia uutta Bluetooth-yhteydellä varustettua laitetta. Eikä kasvu ole Bluetooth SIG -järjestön mukaan hidastumassa. Päinvastoin, vuonna 2022 uusia Bluetooth-laitteita tulee käyttöön 5,2 miljardia. Jo tänä vuonna joka ainoa markkinoille tuotu älypuhelin, tabletti ja kannettava tietokone pitää sisällään Bluetooth-radion.
Langattomissa audiolaitteissa Bluetooth on itseoikeutettu standardi. Tänä vuonna kuulokkeita, langattomia kaiuttimia, autojen handsfree/musiikkijärjestelmiä ja muita Bluetooth-audiolaitteita myydään 880 miljoonaa kappaletta. Vuonna 2022 tämäkin volyymi kasvaa 1,2 miljardiin.
Entäpä sitten aktiivisuusrannekkeet, jotka liittyvät älypuhelimeen Bluetoothilla ja kaikki erilaiset PC-oheislaitteet? Niitä myydään tänä vuonna 550 miljoonaa ja vuonna 2022 jo 850 miljoonaa kappaletta.
Nopeinta toimitusten kasvu tulee kuitenkin olemaan paikannuslaitteissa, jotka hyödyntävät Bluetoothia. Esimerkiksi majakoihin perustuvaan sisätilapaikannukseen ja muiden kaupallisiin broadcast-lähetyksiin perustuvien laitteiden toimitukset käynnistyvät kunnolla vasta tänä vuonna (90 miljoonaa laitetta). Vuonna 2022 näitä majakoita toimitetaan markkinoille jo 400 miljoonaa.
Toinen nopean kasvun alue löytyy automaatio- ja ohjausjärjestelmistä, jotka hyödyntävät uuden Bluetooth 5 -verkon mesh-toimintoa. Viime vuonna julkistettu 5-standardi lisäsi datanopeuttaa ja kantamaa, mutta mesh-tyyppinen verkon muodostuminen on monen teollisuussovelluksen näkökulmasta paljon merkittävämpi uudistus. MEshin myötä Bluetooth asettui samalle viivalle Zigbeen ja muiden mesh-yhteyksiin kykenevien IoT-tekniikoiden kanssa.