Googlella on niin paljon rahaa, että se voi ostaa miljoonien yrityksiä ja leikkiä erilaisilla tuoteideoilla niin kauan, että jokin niistä osuu kultasuoneen. Tällainen käsitys Googlesta innovoinnin "leikkikenttänä" on täyin väärä.
Ruotsalainen tutkija Annika Steiber pääsi katsomaan läheltä Googlen innovointitoimintaa ja yrityskulttuuria Piilaaksossa vuoden ajan. Kokemustensa pohjalta Steiber kirjoitti kirjan, jonka Ruotsin "Tekes" eli Vinnova on julkaissut omassa julkaisusarjassaan.
Googlemodellen-kirjassa Steiber kuvaa, miten systemaattisesti ja laajasti yritystä pyrkii rohkaisemaan innovointiin.
- Kirja osoittaa, miten Googlen epäsovinnaiset johtamisen periaatteet oat luoneet ilmapiirin, jossa jatkuva innovointi on mahdollista, Steiber kertoo.
Steiber toivoo, että Googlen esimerkki rohkaisisi yrityksiä miettimään omaa innovointikulttuuriaan.
Kirja on vapaasti ladattavissa Vinnovan sivuilta.