Televisio ei ole enää mikään jättikasvun markkina-alue. Displaysearchin mukaan televioita myydään tänä vuonna prosentin enemmän kuin viime vuonna. Markkinan kypsymisestä kertoo sekin, että käytännössä tänä vuonna plasma- ja kuvaputkitekniikat häviävät markkinoilta.
Displaysearchin mukaan plasmatelevisioiden myynti pienenee tänä vuonna 48 prosenttia ja kuvaputkiruutujen 50 prosenttia. Kun myynti ei viime vuonnakaan kovin kummoista ollut, tarkoittaa tämä tekniikoiden katoamista.
Molemmat tekniikat on käytännössä tappanut nestekidenäyttö. Televisiovalmstajat ovat siirtäneet kaiken kapasiteettinsa LCD-televisioiden valmistukseen. Tänä vuonna LCD-televioita myydään noin 220 miljoonaa.
Vuosituhannen vaihteessa televisiomyynti kasvoi monissa länsimaissa, kun analogisista lähetyksistä siirryttiin digitaalisiin. Viime vuosina kasvu on keskittynyt Kiinaan, jossa valtio on tukenut uusien televisioiden hankintaa.
Nyt Kiinan tukiohjelma on päättynyt, joten maan tv-myynti tasaantuu. Seuraava buumi nähtäneen Brasiliassa, jossa ensi kesän MM-kisat jalkapallossa ja vuoden 2016 kesäolympialaiset saanevat ihmiset päivittämään televisioitaan kiihtyvällä vauhdilla.