Tänä vuonna vasta neljä prosenttia myytävistä televisioista erottelee kuvaa UltraHD- eli 4K-tarkkuudella. Tarkempi kuva lyö kuitenkin läpi jopa ennakoitua nopeammin. Vuonna 2020 4K-televisioiden osuus kokonaismarkkinoista on jo 41 prosenttia.
Strategy Analytics ennustaa, että Yhdysvallat ohittaa Kiinan 4K-televisioiden yleisyydessä. Tähän asti Kiina on ollut selvästi 4K-markkinoiden ykkönen, sillä siellä valtio on tukenut laitteiden ostamista ja sitä kautta paikallisia valmistajia.
Tällä hetkellä esimerkiksi kiinalainen TCL myy 50-tuumaista 4K-televiota hieman alle tuhannella dollarilla. Lännessä näistä hinnoista voidaan vain uneksia: Strategy Analyticsin mukaan suurten valmistajien kuten Samsungin, LG:n, Sonyn ja Panasonicin halvimpien 4K-televisioiden hintojen odotetaan putoavan tänä vuonna alle 2000 dollarin.
Analyytikoiden mukaan 4K-televisioiden yleistyminen tapahtuu nopeammin kuin 1080p-tasoisten ruutujen vajaa 10 vuotta sitten. Tämän vuosikymmenen loppuun mennessä 4K:stä tulee selvästi yleisin tarkkuus yli 40 tuuman kokoluokassa.