Kiinassa on kehitetty uusi latausliittimen standardi. ChaoJi-1 on tarkoitettu erityisesti raskaiden ajoneuvojen lataamiseen, sillä maksimiteho on peräti 1,2 megawattia.
Sähköautojen lataukseen ei ole tulossa mitään globaalia standardia. Euroopassa CCS:stä on tulossa yhä vankemmin de facto -standardi. Japani pysyy Chademossa. Yhdysvalloissa Teslan NACS:n suosion oletetaan kasvavan nopeasti sen jälkeen, kun Tesla avasi latausliittimensä kaikille automerkeille.
Chaoji-1 tukee jopa 1,2 megawatin tehoa. Tämä on tietysti suurempi teho kuin mitä yksiään henkilöauto haluaa. Standardi onkin suunniteltu tyydyttämään raskaiden ajoneuvojen käyttöä pitkälle tulevaisuuteen. 1,2 megawatin teholla jännite on 1500 volttia ja virta 800 ampeeria.
ChaoJi-standardi on kehitetty yhteistyössä Chademon kanssa. Sitä on testattu laajasti vuodesta 2020 lähtien: Kiinassa on jo 80 ChaoJi-laturia 30 paikassa. Chaoji on laitteistoyhteensopiva Chademo 3.1:n kanssa ja käyttää kuten ennenkin GB/T-viestintäprotokollaa.
Uudella liittimellä ei sinänsä ole vaikutusta muihin markkina-alueisiin. Kaikki eri maiden autonvalmistajat mukauttavat liittimen yleensä siihen maahan, johon ajoneuvo viedään.