Tutkimuslaitos Trendforcen mukaan kolmannella neljänneksellä myytiin 310 miljoonaa älypuhelinta. Luku on 9,1 prosenttia suurempi kuin vuotta aikaisemmin. Applen iPhone 6 näkyi heti yhtiö markkinaosuudessa.
Trendforcen mukaan heinä-syyskuu oli pettymys Samsungille, jona Galagxy S5 ja Note 4 -mallien myynti jähmettyi. Syynä oli Applen uusi iPhone 6, joka menestyi selvästi korealaisvalmistajan lippulaivoja paremmin.
Trendforcen mukaan Applen markkinaosuus nousi vuodentakaisesta viidellä prosenttiyksiköllä. Kaikkiaan Apple onnistui myymään 80 miljoonaa iPhonea. Näistä pienemmän eli 4,7-tuumaisen perusmallin osuus oli 70 prosenttia.
Samsungin markkinaosuus älypuhelimissa on nyt 28,7 prosenttia. Kiinassa markkinat ovat kuitenkin paikallisten valmistajien hallussa. Ykkönen maailman suurimmilla markkinoilla on Lenovo, jonka osuus Kiinan laitemyynnisät on 20,7 prosenttia.
Trendforcen mukaan Kiinan markkinat alkavat olla jo kypsässä vaiheessa. Tämä tarkoittaa, että paikallisten Xiaomin ja Coolpadin on seurattava Huawein ja ZTE:n esimerkkiä kansainvälisille markkinoille.






















