Nokian brändiä on odotettu kulutuselektroniikan markkinoille, vaikkei se vielä ehtinyt oikein minnekään kadotakaan. Foxconnin valmistama N1-tabletti on jo osoittautunut hitiksi Kiinassa.
Nokian tabletista tuli ensimmäinen 20 000 kappaleen erä myyntiin viime viikolla. Se varattiin loppuun reilussa neljässä minuutissa. Lisää laitteita tulee myyntiin Kiinassa jo tällä viikolla.
Kiinalaistietojen mukaan N1-tablettia jonottaa tällä hetkellä omakseen 566 000 kiinalaista. Pääsyy laitteen suosioon lieee hinta: 257 dollarin hintalappu miellyttää kiinalaisia paljon enemmän kuin teknisiltä ominaisuuksiltaan vaatimattomampi, mutta 467 dollarin hintalapulla varustettu Applen iPad 3 Mini.
Varauslukujen mukaan Nokia iskee N1:llään ainakin pieneen kultasuoneen. Ainoa ongelma N1:n kannalta on se, että tablettimarkkina näyttää saavuttaneen kasvunsa rajat.
Gartnerin mukaan tabletteja myytiin viim vuonna 233 miljoonaa kappaletta, mikä on vain 17 miljoonaa edellisvuotista enemmän. Tänä vuonna myyntimäärä kasvaa vain 26 miljoonalla, joten Nokialla tulee olemaan kova työ saavuttaa merkittäviä myyntilukuja. Lähinnä Nokian pitäisi syödä markkinaa muilta Android-valmistajilta.